donderdag 17 januari 2013

OPDRACHT 3 klaar :)



Na echt heel veel zweten zwoegen en werken mag ik jullie trost mijn DERDE OPDRACHT tonen.
Ik heb al enkele keren een puntje van de sluier opgetild om wat neusjes nieuwsgierig te maken.
DE OPDRACHT: ontwerp 5 beelden bij een wereldstad. 
Nou ja ik had niet direct feeling met die grote steden en zocht voor mezelf een uitdaging dichter bij huis. Voor de goeie kenners en kijkers hoef ik de stad niet te vermelden. De zoektocht naar 5 duidelijke beelden met een eenheid in stijl en materiaal. Het zoeken naar onderlinge links en een verborgen verhaal dat op zijn beurt weer met de stad, jawel Dendermonde, te maken heeft was niet direct evident. Veel geschetst, getekend, heel veel testjes gemaakt in deze druktechniek. 
Stilletjes ontstond dan het idee van een stoet. Onderstaande beelden zijn de definitieve werkjes die na manueel realiseren ook nog een lichte bewerking op de pc hebben gehad

Geniet ervan : )
Ros Beiaard met 4 schildjes opweg door de straten van de stad.
Kijk eens goed naar de onderkant, naar het stoffen deel van het paard, Zie je iets?
Hou dit vast en neem dit mee naar het volgende beeld.


Twee rechters geblinddoekt in de stoet.
Wat ligt daar op de grond? Herken je dit? Wat zou dat zijn?
Link dit met het vorige en wie weet, weet je nu al wat meer?


De drie reuzen, Mars, Indiaan en Goliath, dansend door de stad.
Kijk bij reus, wie glipt daar binnen? Mag die daar wel zijn?




Vier begijntjes stappen op kop of zie ik dit wel goed?
 Begijntjes met zwaarden en een helm verborgen?
Vier, vier, wie is er nog met vier? Hé wat zie ik in het midden, een voorwerp?
Vreemd wat doet dat daar?



Als laatste meneer ajuin, je weet wel die van over 't water. Ook een paardje bij?
Ons paard is toch veel groter hoor! Pas maar op!
Een ajuin met een masker, een masker aan wat denk je zoal?

Als je alle raadseltjes oplossen kan dan ontdek je naast de stoet,  een optelverhaal,  een conflictje tussen steden nog een miniverhaal met maxi bekendheid in ons kleine landje. 
Zoeken maar


REEKS OP EEN RIJTJE

Alle beelden geselecteerd voor opdracht 3 en goedgekeurd 

de vijf voor het beeldverhaal

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...