woensdag 20 februari 2013

DRAAK van schets tot knuffel

ZUS heeft morgen een leesmoment met de kleuterjes.
Voor de vakantie had ze me gevraagd om een draakje te maken.
Beiden een beetje verstrooid dus oeps vergeten.
In zus haar ogen kon ik zien dat ze er echt wel eentje wou.
Dus ikke aan m'n tekentafel, schetsen, opzoeken, bekijken en  puzzelen
 Resultaat een toffe schets, een leuk idee. Dit omgezet in een patroon.
De patroondelen uitgeknipt. Klaar om te naaien.
Links onder merk je dat m'n draak een buik heeft. Die zit niet in mijn patroon maar heb ik er wel bij geknipt om draak wat meer volume te geven.
 Probleem: Hoe zet je de vleugels en de oren in het lichaam en niet aan de naad.
Oplossing: Je knipt in de stof stopt het erdoor en stikt vervolgens alles vast.
Links zie je hoe de drakenstekels binnen in komen te zitten. Dit heb ik ook met doe oren en de vleugels gedaan.
De neusgaten heb ik op voorhand op de stof genaaid.
 Alles in de draak, nog een keergat behouden. Stikken maar.
Later heb ik , voor ik het keergat dicht heb gedaan, de poten er aan vastgenaaid met de hand.
Zo kon ik de plaats van de poten beter afstemmen op het lichaam. Voorpootjes zonder vulling, achterpoten hebben een beetje vulling gekregen.
Lichaampje vullen met heel veel panda-vulling. Keergat dichten
Klaar is kees.
 
Een hele avond werk, maar 'k ben er zo fier op.
Zus haar reactie OOOOOOOOOhhhhhhhhhhhhh, zo schattig
Veel succes meid, met je voorlees moment : )
patroontje zelf gemaakt, stof = fleece, double face en gewone rode fleece, panda vulling en dmc garen voor de oogjes

2 opmerkingen:

  1. Dat is echt super gelukt!! Met dit (extra) talent moet je meer aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oewie, had ik dit een paar weken geleden maar gezien! Heel knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...