donderdag 4 april 2013

BIM BAM Beieren ...

stofjes BAMBIBLAUW en MODECOUPON
Ik heb het geluk dat ik van twee lieve kleine kapoenen meter mag zijn. De Paasklokken zijn reeds terug naar Rome. Naast wat lekkere chocolade eitjes heb ik mijn twee kapoenenn nog eens willen verwennen. Jawel met iets uit stof. Omdat ze nog klein zijn heb ik ze een tof kledingstuk gemaakt.
Een coole pull voor eens stoere jongen (patroon ottobre 3/2002, model 1, zie ook hier). Ik gebruikte het model als basis maar ben dan zelf creatief aan de slag gegaan. Dat leuke Tractortricotje was een klein overschotje dat ik eens vanop een Petit Bazar bij BambiBlauw heb mee genomen. Het was puzzelen om toe te komen. Het voorband heeft voor de helft dat tractortricot gekregen. Het achterpand is geheel blauw.De kraag heeft links een overlapping gekregen. Dat geeft het geheel een heel andere Look. Stilletjes aan begin ik m'n schrik van Tricot te overwinnen en komen er leuke spulletjes vanonder m'n machien.

stofjes VERMILJOEN
Voor een lieve kleine meid die nog even moet wachten om 1 kaarsje uit te blazen heb ik een jurkje gemaakt. Die kleine meid heeft al een hele kast aan kleedjes van de meter maar ik kan het toch niet laten. De start van het kleedje is gemaakt bij een toffe bende naaimadammen. Waar een lieve madam een super schoon kleedje mee had, speciaal gemaakt voor de communie van haar dochter. Het modelleke was veel te groot voor mijn metekindje. Een andere lieve dame had toevallig een tof modelleke uit een ottobre van dit jaar bij ( ik weet niet meer welk nummer ). Met het nodige knip, plak en puzzelwerk heb ik dat basisjurkje omgevormd tot dit ideetje. De inspiratie hiervan heb ik echt gehaald bij dat leuke communiekleedje. Helemaal hetzelfde ging niet aangezien dit in een kleine versie niet zo mooi was. Toffe details zijn de nepzakjes (= flapjes), de witte paspel naast dat gele voorpandje en het gebruik van het schulplinjte bij de kraag en de mouwen. Dit zijn iets grotere golfjes dan gewoonlijk en dat geeft een heel tof effect.
En nu maar wachten tot ik ze beide zie schitteren in hun nieuwe kleertjes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...