donderdag 4 april 2013

EeN KUFFELbeertjes TRUI

Zus lief zag met Pasen haar nichtje in een super toffe trui. Eentje met berenoortjes en een toffe zachte vacht. Zus was meteen verliefd. Wij die dinsdag naar de desbetreffende winkel op zoek naar die beretrui. Er hingen er in alle meten maar de small en extra small waren nog veel te groot en te breed voor zus lief.
Met een gebroken hartje verliet zus de winkel. Toen maakte ik een belofte. Als ik een tof berenstofke tegenkom dan probeer ik jou zo'n trui te maken. Wat fijn als je ziet dat plots het gezichtje van kindlief vol zonnestraaltjes staat.
Dus ikke richting modecoupon opzoek naar berenvachtjes. Tot mijn grote vreugde vond ik deze in alle kleuren. Zus wou een paarse pull. Dus paarse berenvacht, boordstof en een paarse rits gekocht!
 
In de namiddag patroontje gezocht (ottobre 3/2002 model 32 = fleece vest.) Zus opgemeten,maatje bekenen en aan de slag. Het patroon heb ik aangepast aan het idee van de trui in de winkel. Mouwen en panden voorzien van boordstof. Zelfs ook eenvoudig zakken voorzien (wat niet bij het patroon hoort). En niet te vergeten zo van die coole mouwen waar je duim door kan. Dat moest echt van zus.
 
Bij het meten en opmeten kwam ik tot de constatatie dat de rits toch groter moest zijn dan wat er voorgesteld werd in het boek. Na een avond en de ochtend daarop alles in elkaar gestoken te hebben kon zus op woensdag al hupplen in haar berentrui. Na een pasbeurt heb ik de trui toch nog wat aangepast. Hij was voor zus nog te breed, lang leve den overlock. Op een twee drie was dat beertje een beetje smaller en past het nu als gegoten.
 Nu huppelt er al twee dagen een paars beertje rond in mijn huis en krijg ik geregeld een echte berenknuffel, ik vind dat super want die zijn o zo zacht.
 

COOL MOUWTJE:
- eerst inknippen, recht. Je kan op het einde ook een bochtje knippen dan krijg je wat meer opening voor de vinger
- Biaislint aanzetten, dit kan je ook afwerken met een stukje boordstof dat je als lint gebruikt, rekt waarschijnlijk wat meer mee.
- uiteinden overlappen, boordstof dichtvouwen en overlocken.
- boordstof aan mouw zetten, goed opletten dat de duimopening juist ziet.
OORTJES
- je maakt een patroontje van een oortje, de vorm bepaal je zelf
- voor 1 oor knip je het patroon twee keer
- stik deze aan elkaar, goede kant op elkaar, daarna draai je het dan goed. (smal doorstikken kan)
- vouw het oortje samen zodat je wat volume in je oor krijgt.
- bepaal de plaats in de kap.
- knip een kleine opening
- steek je oortje door de opening. zorg dat je oor goed zit, naar voor gekeerd is.
- werk langs de binnenkant af met de overlock. Da's stevig en direct netjes
BIAIS
- Het beleg is aan de binnenkant volledig afgewerkt met biaislint.
- Het deel waar de kap aan de panden vasthangt is verstevigd met biais = mooi afgewerkt als je niet met een voering werkt.
- aan de zakjes en aan de onderste boord een klein detail, het lint als kleuraccent

Toch even zeggen als je met zo'n stofke werkt, wel dan vind je heel lang pluisjes in je huis. Dus paars is ons kleur voor deze vakantie ; )

1 opmerking:

  1. Hee wat leuk om een A-straat-buur terug te vinden in blogland!
    De knuffelbeertjestrui ziet er super uit!
    Geniet nog van jullie paarse vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...