zondag 28 juli 2013

BOLLEbuikKLEEDJES reeks 1

stoffen: Modecoupon, bloempjes tricot
In m'n zoektocht naar een geschikt eenvoudig tricot kleedje
ben ik al heel snel bij dit modelletje uitgekomen: Burda 7828
Deze dame legt je heel mooi uit hoe je het maken kan.
Ik heb er mijn versie van gemaakt.
Bij het bovenstuk heb ik het zijlintje weggelaten en het voorste pand dat vooraan zit heb ik door getekend . Door te werken met een boord gemaakt van een reepje tricot dat ik er met de overlock heb aangezet krijg je een wat oosters gevoel bij dit kleedje. De kapmouw heb ik iets groter gemaakt waardoor het een klein mouwtje wordt. Ook afgewerkt met datzelfde contrasterend tricot stofje.



stoffen: tricot van Stoffen Van Leuven
Het zelfde modelleke in een ander stofke wel op dezelfde manier afgewerkt.
Het leuke aan dit patroon is dat het in geen tijd klaar is. Dus in mijn bollebuik periode zal ik dit nog vaak hernemen, mist wat variatie natuurlijk

stof: tricot met bloemenprint Modecoupon
Jawel, nog een kleedje; Een donker blauw met licht blauwe bloempjes op.
Hier heb ik het gespeeld met de twee voorpanden van het kleedje. Als je gaat vergelijken met de bovenstaande zie je dat hier het contrasterend tricotlijntje naar de andere kant gaat.
Eenvoudig ander detail =  weer een ander kleedje :-)
Enkele maanden geleden had ik echt wel wat schrik van tricot maar door het feit dat tricot nu wel mijn stof bij uitstek is geraak ik stilletjes aan over mijn schrik heen. Ik heb nog veel te leren hoor maar al doende leert men en da's nog waar ook, zelf al ondervonden ;-)
Oh ja door het gebrek aan een gewillige fotograaf ben ik nog steeds genoodzaakt om voor m'n spiegel te poseren. Een kleedje dat je aan hebt oogt toch leuker dan gewoontjes aan een kapstok

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...