woensdag 31 juli 2013

BOLLEbuikROK deel 1

stof: modecoupon
Boordstof: Huis Nicole
 
Naast het dragen van een kleedje draag ik toch ook graag een rok.
Dankzij het boek van madam ZsaZsa duurde het niet lang op mijn stof was geknipt.
 
De rok is van katoen de boord is van tricot.
In het boek staat hoe je de hoogte moet berekenen.
 
Nu, wat ik ondervonden heb is dat al je de boord hoog maakt
 je er toch bovenaan een rekker ( niet te vast, het moet nog over je groeiende buik kunnen)
moet inzetten.
Dit is een tip vooral voor wie kiest om 
heel de buik 'in te pakken' met boordstof. Dan heb je zeker 50cm boordstof nodig.
 
Je kan ook kiezen voor een smallere rekbare boord in boordstof.
Als hij minder breed is dan ga je deze dragen aan de onderkant van de buik,
je buik is dan niet helemaal bedekt.
Hier hoef je zeker geen extra rekker in te stoppen.
Je tricot boord volgt mooi je buik
 
Inspiratie voor deze rok heb ik gehaald bij een modelleke voor m'n dochter.
't Is toch fijn om af en toe moeder dochter kleren te hebben.
Ik moet er nu volop van genieten, want wie weet is dit binnen kort gedaan.
Ja m'n meid wordt steeds groter en dan weet je hoe dat gaat.

Stof: retrostofje op de kop getikt op een vlooienmarkt
Boordstof: Huis Nicole
Een tweede rok, eenvoudig gemaakt.
Voor - en achterkant in dezelfde stof.
 Afgewerkt met rood biaislint onderaan.
Alle twee de rokken hebben een voering.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...