vrijdag 26 juli 2013

RokJES FESTIVAL voor DOCHTER lief


Nu het weer zo mooi is wil m'n dochter graag in rokjes lopen.
Ikke achter HET MACHIEN gekropen en drie gemakkelijke rokjes gemaakt.
A-lijntjes met voering en een boordstof band. (Enkele gemaakt uit oude topjes van de mam)
Om het toch weer niet te gewoontjes te maken heb ik  elk modelletje toch weer een andere toets gegeven.
Poezenrokje is het eenvoudigste voor en achterkant in dezelfde stof (stoffen van Leuven)
Licht blauw rokje heeft enkel vooraan een tof in print.
 Achteraan effen, net zoals de mini - zakjes vooraan. (stoffen van Leuven)
Donker blauwe rokje is als basis effen maar heeft twee grote opgestikte zakken gekregen
in een stofje met een leuk bloemenprintje . (Modecoupon)
Alle drie de rokjes zijn onderaan afgewerkt met een bijpassende biais.
 

STOFFEN; modecoupon MODEL; A-lijn kids Madam Zsaza
Na het maken van de eenvoudige rokjes wou ik toch ook eentje maken
met een verstelbare rekker en een rits.
Hier heb ik het A-lijntjes patroon aangepast
door het midden pand op te delen in 3 stroken.
Ik heb het rokje ook bewust korter gemaakt.
Leuke afwerking met biais, deze heb ik als plat strookje gebruikt.
Nog twee knopen erbij, ziezo klaar om te dragen
 

 
Voor een nichtje dat onlangs jarig was maakte ik dit rokje.
Eentje dat lang genoeg is want heel wat rokjes uit de winkels
zijn voor haar lange benen net iets te kort.
Ze was er heel erg blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...