maandag 26 augustus 2013

BOLLEbuikROK deel 2


Boordstof en bloemenprintstof, huis Nicole Groene katoen gekocht op de markt.

Als je buikje ronder wordt wil je er toch nog altijd stralend uitzien. 
Hier zag je al een eerste reeks.
Deze is gemaakt obv hetzelfde basispatroon (A-lijn ZsaZsa). 
Alleen heb ik het voorpand schuin opgedeeld in 4 stroken.

Dit teken je best uit op een patroon van een geheel voorpand. Je kan hierin zo creatief gaan als je wil.
Ik heb gekozen om evenwijdig te gaan. Dit niet doen is denk ik ook wel fun.


Eens je de delen getekend hebt, knip je het papieren patroon. 
Bij het knippen van de stof moet je wel rekening houden met naadwaarden die erbij komen.

Steek eerst je voorpand in elkaar, naai dus alle stukken zorgvuldig aan elkaar.

Het vervolg van het naaien van de rok is zoals beschreven staat in Madamme ZsaZsa haar boek.

Leuk weetje: 
De bloemenstof is er eentje van Michael Miller. 
De boordstof is echt een heel goede stevige 
die na het dragen nog steeds mooi aansluit, 
beide gekocht bij Huis Nicole
Als detail heb ik een biaislint plat tussen de groene en bloemenstof gestikt. 
Geeft echt eens knap resultaat.

T is een super rok, ik heb er al heel veel geniet van gehad.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...