vrijdag 9 augustus 2013

drOOgpAAL in niEUwe hOEs

toile cirée
De hoes van mijn was - of droogpaal had z'n beste tijd gehad.
Uitstellen had geen zin meer aangezien t niet meer om aanzien was.
 
Dit is een projectje dat eigenlijk rap klaar is.
Ik heb m'n bestaande rits hergebruikt, want zo'n nieuwe rits van 150cm kost al
rap heel veel centjes.
 Een beetje peuterwerk heb ik er dan wel voor over :-)
 
Als stof gebruikte ik toile cirée die ik nog liggen had.
Een heel eenvoudige afwisseling in kleur geeft
de hoes al rap een toffe toets (vierkantje boven en rechthoek)
 
Onderaan dit berichtje kan je het bouwplannetje zien van de hoes.
Hier heb je enkele tips.
 
Foto's van hoe je 't maakt heb ik niet maar
misschien helpt deze korte beschrijving wel.
  1. knip al je delen uit
  2. vouw je mantel in twee als je 130/160 genomen hebt.
  3. stik de mantel vast aan de rits, net alsof je dit zou doen bij een pennenzak ofzo
  4. doorstik nog eens langs de rists, langs de goede kant
  5. speldt het vierkant bovenaan  aan de mantel vast (LET OP:als de rits dicht is bevindt het slotje zich onderaan de mantel)
  6. naai dit langs de binnenkant dicht
  7. draai je hoes en dan zou je een mooi vierkante bovenkant moeten hebben.
  8. sla onderaan een naad of zoom om van 1cm en stik deze.
  9. maak dan vanaf de rits een mooie rechthoekige driehoeksflap van ongeveer 8cm en stik deze vast.
  10. doe dit langs beide kanten.
  11. zo nu zou ie klaar moeten zijn, klaar om te schitteren in je tuin.
  12. je kan veel creatiever zijn door er van alles op te stikken voor je de rits er in zet. Ik heb hier gekozen voor een eenvoudige rechthoek, wat beslis jij?
 
 
VEEL PEZIER HIERMEE
(ook leuk om maken voor iemand in de familie)
 

waspaalhoes

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel om je handleiding met ons te delen!
    Ik heb het alvast geprint!
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...