zondag 11 augustus 2013

mEEnEEm spEELmAt


Het idee voor een  meeneem speelmat leek me super voor M haar eerste verjaardag.
Hier zag ik ze zoals je ze in de winkel vinden kan.
 
Ik wou dit zelf es proberen.
Een speelmat met een link naar haar geboorteknuffel.
Ik had deze nog geknipt liggen en wou die enkel aan M geven.
Een heel tafereel bij bedacht: bloemen, gras, wolkjes en vlinders.
Deze uitgewerkt in verschillende stofjes om te voelen (vilt, katoen, spons, satijn)
ze vastgezet op de ondergrond door zig-zag steekjes.
 
De achtergrond is ook opgedeeld in 2 delen, gras en lucht.
Dat maakt het nog zo duidelijk en kleurrijk.
 
Om dit alles nog vlotter mee te nemen heb ik voor het opstroppen een stoffen
slotje gemaakt en heb ik er 2 handvaten aangemaakt.
Zo kan dit makkelijk mee naar een park of zo.



 
HOE MAAK JE DIT;
 
eigenlijk is het basis idee heel makkelijk:
  1. je knipt 2 x  een cirkel uit in stof (katoen 2x of 1x toile cirée)
  2. 1x uit fiberfill (wil je het echt dik dan doe je dit twee keer)
  3. je zorgt dat je lusjes maakt uit stof = strookjes stof die je netjes afwerkt.
  4. naai de lusjes vast op 1 van de katoenen cirkels, zorg dat ze naar binnen liggen
  5. leg de katoenen met de goede kant op elkaar en dan de fiberfill cirkel.
  6. naai rondom rond maar laat een keergat.
  7. keer je mat en naai dat daarna weer dicht
  8. stop je koord door de lussen, knoop en trek aan = je speelmat stropt nu op.
Mijn extra's zijn de illustraties en de handvaten
de illustratie moet je eerst samenstellen en afwerken
de handvaten moeten eerst op de buitenstof, goede kant vast gemaakt worden
dan pas mag je alles vaststikken zoals hierboven.


4 opmerkingen:

  1. mooi! Aan al die applicaties heb je wel wat werk gehad zeker??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, er kruipt wat werk in maar het loont. M is er zot van.

      Verwijderen
  2. Weer zo een super ideetje! Bedankt wederom voor het delen van de handleiding :).
    De applicaties zijn inderdaad knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merciekes, maar leuke ideetjes zijn er om te delen, niewaar ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...