zondag 11 augustus 2013

Mini krOOn

dikke vilt, modecoupon

Het idee voor de minikroon haalde ik hier.
Maar om de een of andere reden kon ik niet meer verder klikken
 om te zien hoe het juist in elkaar stak.
Afgegaan op de foto's ben ik tot dit leuke resultaat gekomen.
 
In mijn versie is de kroon wat hoger
en kan je dit door een tunneltje onderaan het grondvlak
op een diadeem schuiven.
Zo past ie voor jong en oud
(wees gerust oud heeft deze ook op haar hoofdje gezet)
 
M was er schitterend, schattig mee. Ik heb hem niet voorzien
van nummertjes, hoeft ook niet altijd.
zo blijft ie eeuwig bruikbaar
 
 
HOE STEL JE DE KROON SAMEN:
  1. knip alles uit de dikkere vilt = steviger
  2. naai de tunnel (rechthoekje) op de bodem (cirkel)
  3. naai de bodem vast aan de onderkant van de kroon.
  4. speldt eerst vast en naai dan = makkelijker
  5. de kroon overlapt, tracht dit achteraan te houden, dit moet je zien tov de richting van het tunneltje waar de diadeem doorgaat.
  6. ik heb de overlapping vastgemaakt mbv spuitlijm. pas aangebracht als alles vast gestikt was
  7. schuif de kroon over de diadeem = KLAAR
 

 

7 opmerkingen:

  1. Wat maak je leuke spullen.
    Modecoupon, ik kom er ook vaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merciekes
      Wie weet lopen we elkaar daar es tegen het lijf?

      Verwijderen
  2. Leuk idee met de diadeem! Handiger dan de elastiek die ik voor Jutta haar tweede verjaardag gebruikte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe naai je de bodem aan de kroon vast? Ik ben echt geen naaiwonder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieve Kim, je stikt eerst het tunneltje in het midden van de cirkelbodem vast. Zorg wel dat het een tunneltje blijft zodat de diadeem er nog door kan. Daarna stik je de kroon rondom vast aan de cirkelbodem. Hopelijk heb ik je zo wat kunnen helpen, veel succes

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...