vrijdag 30 augustus 2013

schoenDOOS beKLEVEN met PLAKplastiek

Benodigdheden: schoenendoos met deksel, plakfolie, schaar en snijmes, lat en potlood of balpen

Sinds kort hebben broer en zus een nintendo wii.
Heel erg leuk maar waar (ver)stop je al die bakjes, toebehoren en spelletjes?

In onze TV-kast is er nog plaats voor 3 toffe dozen.
Dozen, tja schoenendozen. Heel toevallig in mijn pinterest zoektocht op plakfolie gebotst.
Na even googelen deze super site gevonden. 
Echt een goudmijn. Dit wordt bestellen!!

Enkele dagen later ben ik aan het rondneuzen in deze winkel 
Vind ik toch niet toevallig plakfolie van LOLA (net zoals het tafelzeil) 
Zalig, niet bestellen maar direct kopen. 
Nog sneller resultaat.

Gekozen voor groen/geel tinten omdat dit echt in ons huisje past.

En dan aan de slag:



Voor je begint met kleven meet je je doos op, zowel de randen als de boven of onderkant van de doos. Hier krijg je een duidelijk schema van wat ik bedoel
volg daarna onderstaande stappen:
  1. Vouw je plakplastiek op de plaats waar het deksel (de bovenkant) begint en eindigt. Rol het papier los en weg van de folie tot aan de eerste vouw. Zet op het papier een streepje zodat je weet war je doos goed staat zodat je voldoende folie hebt aan beide zijden (zie rood sterretje op schema) Je deksel kleeft al een beetje vast aan de folie. Neem een schaar en knip in de folie tot aan het deksel.
  2. Kleef de zijkant mooi vast aan het deksel, opgelet voor blaasjes. BELANGRIJK: deze folie van Lola is zo makkelijk in gebruik, ben je fout dan kan je deze heel makkelijk terug lostrekken.
  3. Vouw de flapjes die uitsteken om en kleef ze aan de linker en rechter zijkant van het deksel. Vouw daarna de uitstekende flap om naar de binnenkant van de doos.
  4. Draai je doos om en bekleef de oppervlakte van je deksel met de folie. Doe dit voorzichtig. Trek zachtjes het papier los van de folie en wrijf dan de lucht vanonder de folie. 
  5. Doe dit door van binnen naar buiten te wrijven. Je kan dit met je hand doen of met een doek.
  6. Ben je aan het einde van het deksel dan stop je even. Trek het papier weg, neem terug een schaar en knip weer in tot aan het deksel. Zowel links als rechts. Kleef vast zoals bij 2 en 3
  7. Bij 8 zie je hoe je nu nog twee zijflappen hebt deze vouw je dicht naar de binnenkant van de doos toe. Dat zie je bij 7
Je deksel is klaar, je doos doe je op dezelfde manier. 
Het is soms wat puzzelen en zoeken maar eens je het door hebt lukt het je best.
En de plakplastiek kan je zonder kleerscheuren veelvuldig lostrekken, wat echt een plus is.



Ziezo mijn mooie dozen, na enkele uurtjes knippen, kleven en bekleven
IK MAG er super TROTS op ZIJN
Mijn mooie Lola dozen ;-) 

Zoals je ziet passen ze super in m'n TV-kastje 
De kids die vinden het geweldig, 3 dozen om te vullen 
Joepie !

OPGERUIMD STAAT NETJES
(denkt mama dan)

2 opmerkingen:

  1. Hihi, hier met hetzelfde bezig geweest ! Die zijn supermooi he, die lolaatjes. Wij vinden ze hier in de buurt, bij Vandennest. 'k Heb wel eerst nog mijn voorraadje andere kleefplastic opgebruikt, maar aan deze kan ik toch ook niet weerstaan hoor. Bij mij vliegen de schoenen er weer in, met een sticker van de schoenen die erin zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...