dinsdag 13 augustus 2013

ZomerkLEEdje

tricot; stoffenspectakel
 
Zus droomde al lang van een zwierige jurk uit een dun stofje.
Eentje als je rond draait dat zo mooi openzwaait.
 
Het moest es een jurk voor een grote meid worden en niet eentje met veel krullen en frullen.
Jammer genoeg vond ik geen patroon,
wel heel wat voorbeelden voor dames in de winkel en het net.
 
Dus zelf maar aan de slag. Op basis van een haltertopje van zus en een
zelf bedacht rokje (geen cirkelrok, wel eerder een klokrok).

patroon uitgetekend, geknipt en dan heel lang niet durven naaien.
Tot ik het wel moest doen, met zo'n mooie zomer.
Enkele dagen geleden
nog bij warme temperatuur achter den overlock gekropen.
En waar had ik nu weer schrik voor, verdikke dat ging snel.
 
Ik heb wel de geknipte versie hier en daar op haar lijfje aangepast.
Zalig zo'n levende paspop, dat geeft n super resultaat.
Het kleedje is rond de hals en rug afgewerkt met een witte tricotbies
 
Wat vind ik haar daar wonder mooi in!
Een echte grote meid.
 
Een plan heb ik niet maar hieronder zie je mijn bouwschema,
misschien kan je hiermee ook al aan de slag
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Prachtig ! Ziet er gewoon een supermakkelijke jurk uit om dragen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zus vindt ze zo gemakkelijk dat ze deze jurk graag in heel wat kleurtjes wil.
      Dat zal voor een volgende zomer zijn, m'n bolle buik laat naaien niet altijd toe :-(

      Verwijderen
  2. mooi!! Ze staat er goed mee. En wat een mooie kleur, dat zou ik ook wel willen dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, jij staat ook wonder mooi met rood!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...