zaterdag 28 september 2013

ArjEn's FoToBoeK en KaDeRtjE

 
Een neef van mij heeft enkel maanden geleden een derde flinke zoon gekregen.

Dit weekend was het de moment om een geschenkje af te geven.
 
Zoals je al kunt denken ben ik terug achter m'n tekentafel gekropen
en ben ik tot bovenstaande illustratie gekomen.
De twee broers hadden al een kadertje waar
het thema natuur en tuin in voor kwam
dus mocht dit bij Arjen zeker niet ontbreken.
 
Voor de extra uitdaging ben ik gegaan
voor een fotoboek bekleedt met stof en natuurlijk Arjen's illustratie 
 
AAN DE SLAG

De illustratie heb ik via transferpapier op een witte katoen geplaatst
daarna heb ik vliesofix gebruikt om op de achterzijde van de illustratie
te strijken. De illustratie komt door de vliesofix vast te zitten op het gewenste stofje
Het fixeren, vastmaken doe je met een strijkijzer.
Bescherm steeds je illustratie.
 

 
Benodigdheden:
boekbinderslijm, penseel, stofjes, fotoboek, en bescherming
 
Hier zie je dat boekbinderslijm ideaal is voor het verwerken van stof
op een ondergrond, ik ben er heel tevreden over.
 
 
Je stofjes zijn iets groter geknipt dan de boekcover,
Hier heb ik er twee nodig omdat het boek voorzien is van een spiraalhechting
 
Lijm 1 zijde van het boek in, neem je stof en leg het er zorgvuldig over
 
 
Druk de stof goed aan, zorg dat hij mooi recht ligt
laat even drogen
Strijk vervolgens de andere zijde in en leg ook hier het stukje stof op
Wanneer alles droog is kan je de randjes bijknippen met een schaar
 
TIP:
Maak het stukje stof groter en plooi dit netjes om naar binnen toe, een beetje zoals kaften
 
Ga met je penseel voorzien van lijm voorzichtig rond de afgeknipte randjes, dit zorgt ervoor
dat je stof niet rafelt en dat er geen hoekjes meer loskomen.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...