donderdag 19 september 2013

AutoGorDelKUSsen De UiTLeG

 
 
 Een tijdje geleden kon je hier al kennis maken met mijn versie van een autogordelkussen
Zoals toen beloofd ging ik een werkbeschrijving geven.
Via deze link kom je op de benodigdheden en op het naaischema
Onderstaande foto's moeten je wat meer duidelijkheid geven.
 
 
Kies zelf stofjes die  bij elkaar passen, ik heb een illustratie als center
genomen. Je kan er ook op flockken of en super mooie stof als front nemen.
Biais die het geheel een leuke toets geeft en velcro
Vergeet ook niet de fiberfill van 33/25 cm
De rest lees je goed op bovenstaande link
 
 Zoals het naaischema (stof A aan B aan A)
 
 Volgens naaischema
Omgeslaan flap A aan C aan A
 

 
Je kan kiezen voor velcro die uit 1 stuk is of in twee zoals hier
Ik heb de velcro vastgestikt op 1 stof. Dus niet door de onderste laag mee gestikt
Wil je dit wel dan moet je hier ook al je Fiberfil (33/25cm) tussen de lus stoppen.
Zo stik je dan de velcro vast door de twee lagen stof en de fiberfill
 

 Hier wordt bij strook D, die bestaat uit twee keer de stof, aan
beide zijden bias vastgemaakt
 Als de fiberfill ertussen zit kan je de lus links en rechts afwerken
met bias. Hieronder zie je dat het al gedaan is.
 Zorg dat strook D goed in het midden zit. Maak ze vast door de boven
en onderkant netjes af te werken met biais.

 Kussen maak je eenvoudig door de twee katoen lapjes aan elkaar vast te stikken.
Laat een keergat van ongeveer 8 cm
Keer de stof en vul het met pandavulling.
Naai het keergat dicht
Dit kussentje komt onder de strook D en zorgt voor een zachte steun.

Tijdens onze vakantie hebben mijn twee kapoenen heer vaak gebruik van gemaakt.
Wat zeg ik, telkens ze met pap meerijden is zus steeds blij dat haar kussentje
aan haar gordel hangt. Zus slaapt heel makkelijk in de auto
Van haar een 10 voor het kussentje : )
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...