woensdag 18 september 2013

MaRie-LoU GebOOrtekAArtje EN gEschEnkjE

 Een lieve collega sprak me een hele tijd geleden aan of ik voor haar kleine kapoen een
geboortekaartje, jawel HET KAARTJE wou ontwerpen.
TUURLIJK, dat zijn zo van die wensjes en dromen die uitkomen, leuk toch
 
Samen aan de babbel, heel wat illustraties van mij bekeken. Haar dromen en wensen
in acht genomen. Ze wou een lieve vrolijke meid met mooie rode haren.
Een illustratie met een schommel beleef in haar hoofd kleven.
Dus werd al heel gauw beslist dat we dit idee voor haar speciaal
gingen herwerken.
 
Het kleurenpalet is afgestemd op wat ze ging doen als doopsuiker.
Niks leukers om volop roos te gebruiken, zeker bij de komst van
zo'n schatje als Marie-Lou
 
Bovenstaande illustratie werd gebruikt op de voorkant.
Ook de binnenkant en de achterzijden hebben we samen gemaakt.
Zij de tekst en haar keuze van lettertype.
Ik de speelse lay-out en toevoegen van kleine illustraties.
 
Het geheel professioneel geplaatst in illustrator (pc- programma)
Pdf-ke gemaakt en doorgemaild naar de drukker van dienst.
Alles is vlot verlopen en het resultaat mag er zijn.
 
Ondertussen is Marie - Lou al enkele dagen
 bij mama en hebben ze al heel wat
positieve commentaar gehad op hun kaartje.
 Dat vind ik super.
Want daarvoor ga je hé, voor eens iets anders.
 
Mama is super content !
Ik ook hoor : )
 
fotokader/prikbord uit Leenbakker, stof van de markt (stoffen Christine)
 Omdat ik al ietsje meer wist dan de rest van de wereld had ik een voorsprongetje.
Eentje die ik zeker kon gebruiken gezien het feit dat buik lief flink groot geworden is.
 
Toen alles ivm het kaartje af was ben ik stiekem aan de slag gegaan voor het cadeau
voor Marie-Lou.
 
Ik ben hier gegaan voor een fotokader in combinatie met een prikbord.
De fotokader heeft de afbeelding van haar geboortekaartje met daarachter een
patroon die een link geeft naar het stofje van het prikbord.
 
Het is een bestaand prikbord dat ik overtrokken heb met stof.
Voor aleer je de stof vastkleeft, met spuitlijm, flock je er best nog iets op als je dat wil.
Eens vastgekleefd terug gestopt in de kader
Ziezo klaar om af te geven
 
 
Mama en Marie-Lou hebben ook de originele tekening gekregen.
Deze zie je in het witte kadertje.
 
Het kleine kaartje op het prikbord is het geboortekaartje.


3 opmerkingen:

  1. Ik heb het kaartje al meermaals staan bewonderen !! Zo schattig ! Het is echt een top ontwerp, Katrijn ! Een dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je , ik heb da zo graag gedaan. En tot mijn verbazing mocht ik me echt uitleven in het thema meisje, heb ik dan ook es goed gedaan hé.

      Verwijderen
  2. Héél mooi!!! En tof te weten dat je kaartje echt persoonlijk is hé en niet zomaar uit een boek gekozen bij de drukker ;-) Wij hebben ook zo 3 hele mooie exemplaartjes van jouw hand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...