zondag 22 september 2013

ZwEm - En TuRnZaK vOOr ZuS

 
 
stofjes: modecoupon / ritsen: de markt stoffen christine, touw = macramé touw
Dochter lief mag sinds dit jaar een eigen turnzak hebben.
Veranderingen in het schoolwezen zorgen nog voor meer leuke elementen.
Vanaf dit schooljaar gaan ze elke week zwemmen.
Dus wensje van dochterlief: LEUKE TURN - en ZWEMZAK
Haar stofjes had ze heel vlug gevonden in mijn kast :-)
 
Jullie kennen dit ontwerpje allemaal van hier en van daar
 
Deze keer heb ik het stappenplan van de laatste lieve dame gevolgd.
Verrassend veel gelijkenissen met wat ik zelf al deed
en af en toe toch weer es iets nieuws.
Fijn toch zo'n inkijk in hoe iemand een zelfde conceptje maakt.
Dikke merci voor de handleiding, echt handig ;-)
 
 
KLEINE AANPASSINGEN

 Ik plaats het stukje stof voor de rits graag rond de rits,
 zodat je aan de binnenkant van je zak ook het stofje ziet en niet de rits.


Het stukje stof voor de lus onderaan je zak werk ik op deze manier uit,
't was me niet geheel duidelijk hoe zij het deed vandaar,
 maar ik trek mijn plan volgens wat ik al gedaan heb.
 
Ik strijk boven - en onderkant even om (enkele mm), vouw het dubbel,
stik het boven en onder door zodat het niet loskomt. 
Daarna steek ik het nog es dubbelgevouwen tussen voor en achterkant van de turnzak.

 
Om de binnenzak niet steeds mee te trekken bij het legen van deze turnzak
zorg ik dat de hoekjes van de turnzak in een schuine lijn doorstikt worden.
Zo hangen ze vast en kan je met heel veel gemak de turn - of zwemzak legen.  


Wanneer ik kralen gebruik zet ik ze op de twee koorden.
 Dit zorgt ervoor dat je de kraal kan gebruiken als slotje
(zoals bij knikkerzakjes) bovenaan.
Onderaan houdt het die knoop in je touw netjes op z'n plaats.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...