woensdag 30 oktober 2013

mEt LieFdE GeMaaKt vOOr RiKKe !


Vanaf het moment dat we wisten dat er een derde kapoen om komst was
wist ik dat ik het kaartje zelf ging maken.
Voor Reindert en Feder heb ik dat ook gedaan
Wel eenvoudiger omdat je met een eigen ontwerp toen bij een drukker niet
 alles kon realiseren

 
 
 In de voorbije jaren heb ik af en toe al eens een kaartje mogen maken.

Maar voor Rikke wou ik iets anders.
Mijn eigen stijl  + wat ik geleerd had op de academie
samenbrengen
 
Durf was het toverwoord.
Eens ik over die drempel was
 en aan het experimenteren ging
 kwam het al heel snel tot stand
 
THe MakinG oF:

 
Bovenaan links zie je een schets,
deze heb ik tijdens onze Reis in Frankrijk gemaakt.
Samen met manlief ideetjes opgesomd en ik daarna met potlood aan de slag 
 
 De schets was er al heel vlug.
Het idee: een meisje dat tekent, haar nr3 als derde kindje in ons gezin.
Tekenen link nr mama.
 Op de achtergrond lijntjes papier met rekensommen.
Link naar het beroep van mam en pap. (leerkracht)
De rekensommen vertellen je hoeveel kids er zijn
en met hoeveel we nu samen in ons gezinnetje zijn.
 
Een prinsesje kon niet ontbreken
Na zoveel geluk om nog een derde kapoen te mogen verwelkomen
wou ik een prinsesje.
De kroon krijgt op de achterkant van het kaartje
alsook in de naam van Rikke een belangrijke plaats.
 
Ik heb gebruik gemaakt van verschillende technieken
Deze zijn later ingescand
Met al dat materiaal ben ik in photoshop en illustrator aan de slag gegaan.
 
 
Een tipje van de sluier:
Nummer 1 2 3 zijn gestempeld. De rekensommen zijn monoprints.
Het prinsesje en de papiertjes waar later de nummers op komen
zijn geschilderd in waterverf.
De jurk van de prinses is versierd met bloemen
die geponst zijn uit papier.
Het ponsen van dat bloempje wordt ook in de achtergrond verwerkt.
Het lijntjespapier is in feite gewoon papier
waar ik met het naaimachine blauwe schrijflijnen heb op gestikt
en ook een oranje kantlijn.
Het potlood is één van mijn pastelpotloden
waar ik een foto van gemaakt heb.
 
Het kleurenpalet wou ik graag eens anders, geen roos en groen.
Omdat ze in oktober zou geboren worden dacht ik aan herfstkleuren.
Maar ik wou deze graag levendig dus vandaar mijn keuze
voor fel geel, oranje en rood.
Dat kleurenpalet loopt ook door in het doopsuiker en een aantal
andere items die ik voor Rikke gemaakt heb
 

4 opmerkingen:

  1. Je hebt echt een schitterend kaartje gemaakt ! Amai, al die technieken die je hebt gecombineerd, verbluffend gewoon ! En je rood-geel-oranje kleurenpalet is ronduit prachtig ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik val hier bijna van mijn stoel bij het lezen van al die technieken! Amai, knap hoor, daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi om dit gewoon voor je eigen kleine kapoen te kunnen doen ! Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dames, merciekes hé. Ik straal zelf nog altijd als ik naar haar kaartje kijk. K ben er super blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...