donderdag 31 oktober 2013

RiKKe'S DooPsUiKer eN gEsCHeNkjEs

 
Rood geel en oranje zijn Rikke's Kleurtjes,
 
Het was even zoeken wat ik ging doen voor haar doopsuikergeschenkjes.
Het stond wel vast dat ik iets geven wou dat blijvend is en duurzaam.
Graag iets met een illustratie, een leuk aandenken aan Rikke's geboorte.
 
De drie mogelijkheden in een leuk ritszakje / het sleutelhangertje
 
Op het net een ware zoektocht gedaan, heel veel leuke sites gevonden met toffe ideetjes
maar uiteindelijk voor doopsuiker.be gekozen.
Hier vonden we wat we zochten, buttons in de vorm van een spiegeltje,
 een aftrekker-magneet en een leuke sleutelhanger.
 
De illustratie die erop staat is ietsje eenvoudiger dan het kaartje zelf.
Het prinsesje met een potlood, ze schrijft haar naam
op de achtergrond de gestikte lijntjes en bloempjes
 
Het spiegeltje / De aftrekker-magneet
Maar hoe laat je de illustratie goed zien aan de mensen?
En hoe stop je dat allemaal tof weg met wat suikerboontjes bij?
 
Wel daar heb ik mijn naaivaardigheden aangesproken.
Bij Gifi transparant tafelzeil gekocht. Op de markt bij Chritine heel veel ritsjes besteld
Heel veel gele, rode en oranje. In ava mijn lintjes in het zelfde kleurenpalet gekocht alsook
jawel het doopsuiker. Gekleurde bonen en witte hartjes :-)
 
Aan het begin van het groot verlof stond dit projectje op mijn verborgen
agenda. Nog net fit genoeg om aan bandwerk te doen.
Mijn grote kapoenen en tantes die af en toe es binnen springen mochten
nog niks weten, ah nee het moest een verassing blijven hé.
 
150 zakjes zijn van onder mijn naaimachine gekomen.
Een hele boel, niet in één keer hoor nee in enkel dagen.
De zakjes zijn duurzaam, je kan ze ook nog gebruiken om je centjes in te stoppen
of speldjes van je dochter in te bewaren of nog veel meer
 

koffertje met geschenkzakjes / kadertje (action) met geboortekaart illustratie en kroon uit vilt met snoepjes
 
Voor de Display, het uitstallen, ben ik op zoek gegaan naar een toffe doos / schaal / plateau ofzo.
Na zoeken en proberen ben ik toch met dit koffertje van bij Blokker 
naar huis gekomen. Het kleur pastte al perfect bij mijn doopsuiker.
Ik heb het valiesje nog wat aangepast zodat het mooi kan open staan en
door het toevoegen van een 'prikkussen' bovenaan kan ik mijn verschillende
geschenkjes mooi etaleren. Zo kunnen de mensen de geschenkjes even vastnemen
en bekijken voor ze hun keuze maken.
Hoe ik dat gedaan heb volgt nog in een ander berichtje op m'n blogje
 

Kroontje uit vilt gemaakt: hierin zitten de bellenblazers en lolly's
 
Ook voor de allerkleinste wou ik iets leukt met een illustratie op.
Ik ben gegaan voor deze bellenblazers en heb ze voorzien van een stikker met het prinsesje op.
 
De kids vinden dit geweldig, kleine bellen, heel veel, tover je te voorschijn.
En om de pret compleet te maken mogen ze 2 lolly's naar keuze meenemen naar huis
 
Dit alles zit mooi verstopt in een kroon uit vilt (modecoupon)
 

 
Trakteren en verwennen was ook de boodschap voor de collega's van  mijn man en mij.
Hiervoor zijn we vrij klassiek gebleven. Glazen potten met een leuk stofje over de top.
Gevuld met snoepgoed en suikerbonen. Alle potten mooi voorzien van Rikk's illustratiesticker.
 
Zo zag het er uit op de materniteit.
Twee kroontjes, twee snoeppotten een koffer vol geschenkjes
samen op een witte plateau
Met daarboven Rikke's naamslinger
(zelf gemaakt, komt ook nog op m'n blogje)

2 opmerkingen:

  1. Ik vraag me af met wat je ons nog allemaal zult verrassen i.v.m. Rikkes geboorte ... zo mooi gedaan allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super origineel, lief en echt mooi gedaan!
    Rikke mag fier zijn op haar mama!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...