woensdag 30 oktober 2013

WeLkOm KleiNe RiKKe

Voor wie af en toe eens neust op m'n blogje
 zal gemerkt hebben dat het even stilletjes was en dat er niks verscheen.
 
Een heel goede reden hiervoor.
Helemaal onverwachts, heel plots kondigde
de komst van mijn derde kapoen zich aan!
In de vroege uurtjes van 8 oktober brak m'n water.
Eens in het ziekenhuis, alles laten gebeuren en wachten op weeën
en op de komst van onze kapoen.
 
Maar deze wou echter niet komen.
 Die vond het die dinsdag blijkbaar veel te druk!!
 Lees: heel veel kindjes zijn op 8 oktober geboren,
ik heb de mama's en de baby's gehoord
 terwijl ikzelf werkte en werkte
wee opvangde na wee maar zonder resultaat :-(
Na meer dan 24 uur werken en al een pilleke hoog bij m'n boeleke gestoken
besliste men om het wat te helpen met JAWEL een baxter.
Toen begon de hel. Heel snel echt wel heel snel, te snel zelfs kwam
mijn kleine spruit te voorschijn.
 De pijn was ondraaglijk en een epidurale kon ik niet meer vragen
dus "natuurlijk" bevallen stond als ontbijt op het programma
Ondertussen waren we al 9 oktober, in de ochtend
 
Om 9.20 kwam ons Rikke eindelijk te voorschijn.
Je zag dat ook zij een horrorbevalling had meegemaakt.
Na wat oplapwerken kreeg ik ze voor een lange tijd in m'n armen.
Mijn Kleine Meid wat ben je mooi.
 
De pijn die verdwijnt zo snel als sneeuw voor de zon.
Zeker wanneer je verneemt dat alles toch oké is met je kapoen.
 
We hebben beide toch enkel weken nodig gehad om op ons effen te komen.
Nee, bij mij floept een derde kapoen er niet zomaar uit.
 
Mijn Lieve Kleine Meid Rikke
Jij kleine meid krijgt van ons allen een dikke zoen


 

 
 



8 opmerkingen:

  1. Een super dikke proficiat! Rikke heeft een schat van een mama (en papa, broer en zus) en jij hebt er een schat van een dochter bij. Geniet maar van je kleine meisje en zoek af en toe een uurtje rust. Tot hoors!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Mammabelle, Gaatjes voor rust plan ik zeker in m'n dagschema! Genieten doen we hier met z'n allen (broer, zus en pap ook) volop :-)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. proficiat hoor met jullie meisje, ben blij dat bevallen niet meer voor mij zal zijn als ik je verhaal zo lees... Maar je krijgt er wel een wondertje voor in de plaats hé! Tot morgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bevallen staat in de toekomst ook niet meer op mijn programma. Wat zeggen ze "save the best for last".
      Rikke is idd een wondertje waar we van genieten Morgen kan je haar zelf ook es bewonderen ;-) tot dan!

      Verwijderen
  4. Wat een verhaal ... maar nu heb je wel een prachtige meid erbij ! Dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut !! De pijn vergeet je zo snel wanneer je je kleine kapoen vast mag houden en wanner Rikke vraagt "Mam hoe ben ik ter wereld gekomen?" kan ik haar een heus verhaal voorschotelen ;-)

      Verwijderen
  5. Proficiat!!!!! Wat een mooie meid en leuke naam!
    Jammer dat het zo een pijnlijke bevalling geweest is, maar je hebt er inderdaad iets prachtigs voor in de plaats gekregen!
    Geniet van jullie kleine wondertje!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...