woensdag 13 november 2013

EeN WaRme SinT vr/D kiDs

 
 
Sinds dit jaar heeft de Sint ook Pieten die handig zijn met
naald en draad of met 't machien.
 
Voor de kids bracht de Sint een lekkere warme hoodie
en ons klein poppemieke
kreeg een vrolijk jurkje en muts met fleece
Haar sjaal zijn de Pieten vergeten afgeven maar
de Sint heeft beloofd om de sjaal op te sturen
Ons meiske moet dus nog efkes wachten
Maar dat vindt ze heus niet erg
 
tricot: stoffen Van Leuven fleece: modecoupon
Mijn grote meid droomde al lang van een meisjes hoodie,
stoer maar wel kleurrijk.
Het model komt uit stof voor durf-het-zelvers
Jammer genoeg gaat dit maar tot 134-140
Voor haar heb ik de grootste maat overgenomen,
de extra lengte komt door de
boorden in fleece. Hij past als gegoten!!
 
Vandaag is ze zo fier als een gieter naar school vertrokken met haar hoodie.

patroon: hoodie uit SvDHZ
 
paddenstoeltjes tricot: modecoupon  blauw/groene tricot: stoffen Van Leuven

Voor mijn kleine meid heb ik een mini jurkje gemaakt.
Dit patroontje is zelf getekend obv een jurkje dat ze heeft.

Haar muts is een heel grappig met een knoopje bovenaan.
Ik heb er zo al enkel gemaakt in tricot
(patroontje komt zeker nog op't blogje )
Deze is lekker warm.
Klaar voor de winter, enkel nog een tof bijhorend sjaaltje ;-)
 
patroon: ottobre 3/2002 model 28, zelf nog aangepast met dit resultaat
 Zoon lief heeft ondertussen al een hele collectie zelfmaak hoodies.
Zolang ie die wil dragen zal ik ze maken.
Ik vind dit super makkelijk en kei tof.
K tracht steeds hip, stoer en modern te wezen.
Niet te braaf, braaf !
t is steeds een uitdaging om tussen al mijn stofkes
een leuke combinatie te zoeken
 
'NICE 'was zijn reactie, 
 missie geslaagd
 
fleece: modecoupon   flanel: veritas

zo zag de tafel er uit toen de Sint 's nachts klaar was met al het lekkers en moois klaar te leggen ;-)

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi Katrijn! Je legt je kids nogal in de watten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi in de watten, da's warm hé en dus noodzakelijk voor de winter; -)
      Zeg n dikke proficiat met de vermelding van je blog in het leuke mamaboek

      Verwijderen
  2. Hey Katrijn. Je kinderen zullen super mooi gekleed zijn in deze creaties.
    Je mag er trots op zijn.

    Groetjes van het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die hoodies zijn super, weer een leuk blog gevonden via de link van leuke wereld, succes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...