zondag 10 november 2013

NieUwE LaMpjEs, in KLeuR

 
Een goed half jaar geleden werd onze familie al een beetje groter.
Dit Flink kereltje had onlangs in oktober zijn grote dag.
Mam heb ik in de watten gelegd met dit.
Maar met lege handen kunnen we niet arriveren op een feest.
De perfecte aanleiding om een nieuw ontwerp
voor mijn nachtlampjes te ontwikkelen.
 
Aangezien Ikea de vierkante lampen uit de handel heeft genomen was het even zoeken.
Ik heb me gewaagd aan de vervanger, de cilindervormige lamp met ribbels.
(kvarna tafellamp) 
Mijn zwart - wit tekeningen kan ik er niet meer op zetten, hier storen
de ribbels serieus.
Vandaar deze nieuwe variant
 
De schrik dat de ribbels zouden storen, bij de stoffen versie,
als ik het lichtje aansteek
mag ik wegbergen want het stoort helemaal niet.
JOEPIE
 
HET RESULTAAT:
 
 
BENODIGDHEDEN:
lamp (IKEA kvarna tafellamp) 
katoen in toffe print 15/21cm
witte katoen 15/21 cm
illustratie geprint op transferpapier
biaislint, garen

  1. naai de twee lapjes stof aan elkaar
  2. zigzag de naad
  3. doorstik de naad langs de goede kant (kan hoeft niet)
  1. Neem je illustratie op transferpapier
  2. leg deze in het midden van je witte katoen
  3. bedek met bakpapier en strijk (zonder stoom) de illustratie vast
  4. sluit de andere zijde van de twee lapjes stof, je bekomt een cilindervormige hoes
  1. werk de bovenrand af met biais
  2. speld de bias vast aan de binnenkant, stik vast
  3. plooi om naar buiten en stik nog eens vast
  1. doe dit ook aan de onderkant
 
sfeerbeelden bij het stikken
Als de hoes klaar is trek je ze over de lamp.
Ziezo geslaagde nieuwe versie, in kleur
 


 
Mam en pap van Ferre waren heel erg blij.
Hopelijk vind Ferre dit ook fijn.
Slaapzacht kleine kapoen,
Sweet Dreams

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...