vrijdag 8 november 2013

OpDrAchT 1: deAdLinE gEhaALd!!

Eind september begin oktober was het even spannend.
Weet je nog: Welke deadline haal ik het eerst?
Het is uiteindelijk de illustratie geworden!
Het was een heel nipte.

 Op Maandag 7 oktober heb ik alles afgewerkt en ingediend.
De dinsdag daarop brak mijn water.
 
Korte uitleg ivm de illustratie:
Thema: stopzetten van een tijdschrift voor tekenaars, illustratoren. Een afscheidsnummer.
 
Bovenaan zie je de boeken en letters wegvliegen, ze zijn losgekomen van de tekenaar.
Het touw is afgebroken, stopgezet.
Het figuurtje, de illustrator, weent letters
bij het schetsen van zijn aller laatste tekening, zijn schaduw.
Het figuurtje is opgebouwd uit elementen die verwijzen
 naar lezen, tijdschriften en tekenen.
 
Uitgewerkt in bruintinten:
Figuur = conté potloden
achtergrond = gekreukt bruin zijdevloeipapier, oud ruitjes papier
draad = echte draad, restjes van uit de prullenbak
letters en tijdschriften = collage en gemende techniek
 
Afgegeven en goedgekeurd door Tim.
Ikzelf ben wel heel fier op dit resultaat :-)
 
ikke in actie = rommel of euh artistieke uitspattingen?
 

2 opmerkingen:

  1. Wow super knap, ik ben fan. Ik weet wat een werk zo een illustratie vraagt. Mooie werk maak jij. Ik ga je blog volgen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lieve, dank je wel voor je fijne woorden en leuk dat je me volgen wil, welkom :-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...