donderdag 28 november 2013

PimP n OuDe TaS

Tijdens een van mijn snuistertochtjes deze toffe oude tas gevonden
Voor een prikje meegenomen
Ik kon deze niet laten staan
(manlief trekt z'n haren uit, weer een tas, tja )
De buitenkant is nog zeer goed maar
de binnenkant had nood aan een restyling
 
 
BENODIGDHEDEN:
*de oude tas
*tafelzeil of toile ciréé
* boekbinderslijm
*lat, potlood, snijmes,snijmat en penseel
* wasknijpers, voorwerpen die een gewicht hebben
 

 
Meet de binnen vlakken van je tas op
teken met potlood de vlakken
over op de achterkant van je toile cirée
snij ze uit met lat en snijmes
 

 
In de tas zat er origineel een klein binnenzakje
Ook dit heb ik een andere look gegeven
 

 
het tasje vastgestikt op een zijvlak
uiteindelijk heb ik twee zijvlakken een een strook,
zijkant-bodem-zijkant, uitgesneden
 
Daarna heb ik alles bevestigd op de binnenkant
van de tas.
 
Hiervan heb ik geen foto's, mijn handen hadden
het te druk met alles vastlijmen schuiven en verschuiven
 
dus hoop ik dat dit voldoende is:
*giet boekbinderslijm op een zijvlak aan de binnenkant van de tas
*smeer dit met een breed penseel goed open over het vlak
* neem het zijvlak uit je binnenstof
*schuif en past tot je tevreden bent
* druk goed aan
*doe dit voor alle vlakken
* zorg daarna dat je tas even kan drogen
 
ik heb ze ook voorzien van gewichtjes en wasknijpers
 om alles nog meer aan te drukken.
 
Zie hieronder:

 
laat je tas toch even staan, hoe langer ze kan drogen des
te steviger de toile cirée vastzit aan je tas.
 
Boekbinderslijm droogt wel vrij snel maar nu heb ik veel gebruikt
en de stof is langs 1 kant geplastificeerd.
Dit zorgt ervoor dat het drogen iets trager gaat.
 
 
HET EINDRESULTAAT:
deze tas ga ik met veel plezier vaak gebruiken :-)

5 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...