woensdag 4 december 2013

BaBy mUTs En SjaAL

roos mutsje: tricot dapper, modecoupon    blauw mutsje: tricot, stoffen christine
Kleine kindjes moeten in de kliniek een mutsje dragen.
vaak zijn de kleinste mutsjes in de winkel nog te groot
dus ben ik zelf aan de slag gegaan
 
pasgeboren baby's staan beeldig met dit modelleke. Kijk maar naar mijn kleine meid!
het patroon is gebaseerd op een bestaand mutsje
alleen wat kleiner gemaakt
het patroon van de sjaal heb ik zelf getekend
PATRONEN: voor de muts en sjaal 
 
Dit projectje was zo fijn en gemakkelijk dat ik direct twee
setjes gemaakt heb.
 
Deze zijn in tricot, enkel
Hier heb ik het mutsje voorzien van een fleece binnenkant.
 

N
Nijn schittert als model, die huur ik zeker nog eens in!



 
WERKWIJZE
 
MUTS:
  1. knip het patroon uit
  2. leg op de verkeerde kant van je binnenstof, op de stofvouw
  3. knip dit 2 keer uit ( voor klein mutsje geen naadwaarde van 1cm gebruiken)
  4. doe dit ook voor de binnenstof, let wel op het patroon is kleiner, de knoop neem je niet mee
  5. knip ook twee keer de boord uit
  6. leg de twee delen van de muts, buitenstof met goede kant op elkaar, overlock dit
  7. leg de twee delen van de binnenstof op elkaar, goede kant, overlocken
  8. neem de twee delen van de boord , leg ze met goede kant op elkaar, overlock links en rechts het kortste stuk, nu heb je een lus
  9. plooi je lus in twee zodat je een mooie boord krijgt (de overlock naden zijn verstopt)
  10. steek de binnenmuts in de buitenmuts
  11. bevestig de boord aan de twee mutsen
  12. overlock, zorg dat de naad aan de binnenkant van de muts zit
SJAAL:
  1. knip de twee delen van het patroon uit
  2. maak er 1 patroon van
  3. leg dit op de stofvouw op je gekozen stoffen (verschillend of dezelfde)
  4. zorg dat je het patroon twee keer geknipt hebt
  5. leg de stoffen met de slechte kanten op elkaar
  6. overlock de randen, zet goed vast
  7. klaar
 


6 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Dankjewel voor de tuto en de patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt om dit met ons te delen. Mooie duo's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en met hier een kleinkind op komst in april, ga ik me hier zeker eens aan wagen alhoewel ik geen ervaren naaister ben.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe kan je het partroon gratis downloaden? ik kom steeds op een betaalsite van scribd uit

    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ze zijn gratis hoor. Klik eens op de titeltjes (blauw en onderlijnd net boven de tekeningen) dan kom je op mijn scribd pagina en daar kan je het zeker downloaden, ik heb dit nog een geprobeerd en het lukte prima. Hopelijk lukt het bij jou ook.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...