donderdag 19 december 2013

kLeiNe JonGeNs WoRDeN gRoOt

 
Ik droom al heel lang om voor zoonlief een hemd en broek te maken.
Die toffe Jacob-broek is voor hem veel te klein, de meeste hemdjes in boekjes ook.
In maart van dit jaar kocht ik de burda met daarin een leuke jongensbroek en hemd
Joepie eindelijk een goed patroon gevonden.
Nu nog een moment om dit project te maken
 
December was de maand want zoonlief verjaart dan.
Het moest ook dit jaar zijn want mijn kleine vent wordt stilaan n grote heer
Voorlopig wil meneer nog spullen dragen die mamlief voor hem maakt
Ik ben er me wel van bewust dat dit niet lang meer duren zal
Op een avond in de stoffenkast gedoken, stofkes klaargelegd en meneer
langs mijn neus weg om zijn mening gevraagd. Niet te direct want ik wou dat het ook nog
wel wat een verrassing was. Met zijn voorkeur ben ik dan stiekem aan de slag gegaan.
Best wel spannend
 
jongensbroek burda 3/2013 model 152 skinny broek / stof: stoffenspektakel, drukknop en rits veritas
De broek is gemaakt uit een blauwe ribbel velours. In plaats van een complete blauwe broek
heb ik gewerkt met oker geel velours als contrast.
De zakken vooraan en de achter pas
Bepaalde opvallende stiksels hebben ook dit okergele kleur gekregen
 
T was best wel weer zoeken hoe je een broek met echte rits en gulp in elkaar steekt.
Ik heb voor mezelf al enkel broeken gemaakt dus had ik dat al eens gedaan.
 
De uitleg van deze dame is er eentje die ik toch steeds nalees voor aleer ik er echt aan begin
 
Het zoek en puzzelwerk heeft geloond
want k mag best wel trots zijn op meneer zijn broek
 
oh ja voor mijn smal venteke heb ik de broek ook voorzien van
een verstelbare rekker
 


jongenshemd burda 3/2013 model 147, stof modecoupon
 
Dit keverstofje lag al eeuwen in m'n kast, zoonlief vond dit wel iets hebben 
dus mam blij dat het eindelijk gebruikt werd
Het hemd had n eenvoudig patroon.
De mouwen heb ik zelf ingekort
 want n lange mouw daar moet k nog es goed op oefenen.
 
Hemdjes maken doe ik niet zo vaak Meestal is de beschrijving in het boek voldoende
Maar ik geef graag toe dat ik bij deze dame om raad ga,
zij legt het zo mooi stap voor stap uit
mega handig
 
Het hemd heeft hier en daar een geel accent gekregen, op de schouder/borst naad en
achteraan op de rug, geen paspel maar een biais verborgen ingenaaid
 
De mouwen zodanig omgevoud en dubbel gestikt dat je een toffe rand krijgt
In plaats van knopen heb ik deze keer gekozen voor kam snaps
 
Mijn basisset heb ik hier gekocht.
Best wel handige drukknopjes
 

 
Bij het openen van zijn pak stond zoonlief versteld
van mam's naaitalent. Wow n echte broek en hemd.
 
"Wijs, nu weet ik wat dragen met de feesten!" was z'n antwoord
 
De glimlach die toen op m'n gezicht verscheen is heel lang blijven plakken
:-))

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Fijn om lezen zeker van n dame die zelf heel mooie hemden maakt

      Verwijderen
  2. Deze stof is helemaal mijn ding.
    schitterend gewoon.
    Waar heb je ze vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Brigitte, dat stofke komt van de modecoupon van vorig jaar. Dit lag zo lang te wachten op een projectje en zie een jaar later is het werkelijkheid geworden. Ik denk dat je dat daar niet meer vinden kan. Sorry :-(

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...