zaterdag 25 januari 2014

LaDy LoTta BaG


lady lotta bag kreeg er een voorvakje bij, idee van n toffe naaimadam,
ik heb er zelf nog 'n kam snap ingestoken zo kan dat voorvakje ook dicht

Deze week gezellig samen gezeten met toffe naaimadammen.
projectje van de dag: Lady Lotta Bag
Inspiratie via de Stoffemiekes
Ik had iets anders gepland maar kreeg op het einde van de avond
het patroontje mee en ja hoor het knippen van de stof was die avond nog een feit

De volgende ochtend gestart aan de tas
Tussen papflesjes, pampertjes en vuile bavetjes door
kwam deze toffe tas tot stand


Het was in m'n stoffenkast even zoeken naar wat bruikbaars
Met een kleine kapoen kan je niet zomaar instant naar de stoffenwinkel
Dit couponnetje van IKEA glimlachte naar me.
Mijn enige rits van 60cm was zwart
Deze past perfect bij het stofje
Witte paspel, ideaal
Joepie, ik kan die tas maken :-)



De voering is een oud retro tafellakentje dat ik ooit op de
kop getikt heb. Naast de koffievlekken geknipt ;-)
en gezien dat dit stofje heel goed past
bij de tas en de buitenstof.


Deze tas moest wat stevigheid krijgen.
Twee moedige naaimadammen hadden die naaiavond
een klein gevecht met de stevige strijkvlieseline, DECOVIL.
Oei, dacht ik a) dat heb ik niet in huis en b) dat was niet simpel :-(

Plots brandde er bij mij een lichtje.
Als versteviging heb ik geweven toile cirée gebruikt.
Stevig, niet te dik en goed wasbaar.

Ik heb uit dit materiaal het patroon nog es 2 keer geknipt
Dit alles heb ik mee genaaid. Dat ging heel erg goed.
Oké de tas is niet zo stijf als met decovil
 maar ze is best stevig.
En het vechten met stof en naaimachien
heb ik niet moeten ondergaan.
;-)


21 opmerkingen:

  1. Heel mooi, Katrijn.
    Hoe groot is deze tas? Zou Jannes zo een kunnen gebruiken als zwemtas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou zeker kunnen.
      Ze is 35cm breed, 25 cm hoog en 15 cm dik. N toffe tas met veel mogelijkheden. Mijn grote meid ziet ze al helemaal zitten als boekentas, jaja een echte puber, maar dan wel met schouderband. Weer n projectje bij op mijn lijstje :-)

      Verwijderen
  2. Mooi gedaan, ik maakte de dorothy bag, die lijkt er een beetje op :) deze moet ik dus ook eens gaan maken want die ziet er ook tof uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Tof zo eens een tas in een Ikeastofje te zien. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had ze precies deze week al eens gespot, kan dat ? En ik dacht nog : 'Wow, zo'n coole tas !' Iets in die zin wil ik nog eens fabriceren voor de pingpong zie. Zelf heb ik wel al decovil light gebruikt en ik vind dat best wel meevallen.
    Mooi gedaan met het voorzakje !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Decouvil light is idd heel goed, linkje gaat daar naar. De gewone decouvil is veel stugger en die hebben ze gebruikt. ;-) Deze tas zal je zeker lukken, je hebt daar n talent voor :-)

      Verwijderen
  5. Een supertas als je het mij vraagt ! Wil ik ook wel eens uitproberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie tas!!! Staat hier ook nog op het verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw mooie tas! Wat jammer dat ik het patroon niet meer gratis kan downloaden.
    Wil iemand mij het patroon mailen? Ik ga sinds gisteren terug naar school en kan een nieuwe tas gebruiken :)
    nastasjalat@gmail.com
    Alvast een dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natasja, als je op mijn link (net boven de tweede foto) klikt of op het woord lady lotta bag (in het rood) dan krijg je normaal onderaan je scherm een balk.
      Hierop staat of je het document wil openen of opslaan. Dit bestand bevat uitleg en het patroon. Hopelijk lukt het.
      Ik probeer het ook nog es naar jou te mailen.

      Verwijderen
    2. mij lukt het ook niet, niet als ik op het linkje klik en niet als ik op het woord klik. zou het mogelijk zijn om het ook eens door te mailen? superbedankt!

      Verwijderen
    3. trouwens mijn emailadres is elise.pauwelyn@gmail.com

      Verwijderen
  8. mooie tas en een hele leuke om te maken.Ik heb hem ook 2 keer gemaakt deze maand

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Katrijn wat een mooie tas ik zou hem ook graag maken maar als ik hem afprint krijg ik niet het patroon en kan mijn instellingen ook niet aan passen zou jij het anders naar mij kunnen mailen als je wilt he want ik krijg het niet voor mekaar en zou graag enkele lotta bags willen maken voor mijn dames alvast bedankt groetjes Yannicke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je mij je mail adres bezorgen dan stuur ik door wat ik heb

      Verwijderen
  10. Hey Katrijn, ik heb net je tas ontdekt. Ik vind hem echt supermooi! Ik zou hem ook graag willen maken, maar jammer genoeg kan ik niet aan het patroon (is het dan een pdf met daarna knip- en plakwerk?). Zou je het mij eventueel kunnen/willen bezorgen? Je kan mij bereiken op ikkeprik@gmail.com. Alvast heel erg bedankt. Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey,

    Hier hetzelfde probleem. Ik krijg een voorbeeld van een patroon in PDF maar kan het niet aanpassen naar de ware grootte of het is helemaal wazig. Indien je dit patroon nog op pc hebt, en het eventueel ziet zitten, kan je dit aub ook eens naar mij door mailen. Ikzelf ben een beginner en zocht de geschikte eenvoudige tas om te maken. Deze lijkt nu net nog doenbaar voor een beginneling :). Mijn mail: sara.van.caneghem@gmail.com.
    Alvast bedankt (trouwens hele leuke versie jouw tas).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de tas ook heel leuk, als ik op de link klik dan krijg ik wel de werkbeschrijving maar geen duidelijk patroon. Als je het patroon nog hebt kan je dit a.u.b. Naar mij doormailen? Alvast bedankt voor de moeite. (andre.astrid@kpnmail.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik vind de tas erg leuk en zou hem graag eens maken. Helaas lukt het niet om het patroon te printen. Zou je het mij wellicht kunnen mailen? (opdamjessica@Gmail.com)
    Alvast hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...