vrijdag 17 januari 2014

MoEt r NoG wOL ZijN? dE BREiTaS

Mijn mama of ons MOEMOE is altijd n echt brei - en naaimadam geweest.
Door heel wat tegenslag heeft ze dit allemaal aan de kant moeten schuiven.
Met pijn in haar hart.
 
Niet zolang geleden heeft ze haar priemen van onder het stof gehaald
Haar nieuwste klein kapoentje deed haar vingers weer kriebelen.
Dankzij n lieve dame is ze ook echt naar n breicursusje geweest.
Niet dat mam nog veel leren moet maar es gezellig samenzitten doet toch deugd!
 
In haar zoektocht naar wol en patroontjes zag ik haar kijken naar de breitassen in de Veritas.
Aha dacht ik zo bij mezelf, ideaal voor ons moeke om met de feesten te geven.
Ik maak n heuse breitas.
Makkelijker gezegd dan gedaan
Ik had al vlug n idee van wat het worden zou
ideetje omgezet in n heus patroon
 Bij de uitvoering bleek mijn patroon toch hier en daar n foutje te hebben.
Los doen was de boodschap.
Het aanpassen is vlot gebeurd
na n avondje puzzelen en stikken kwam deze tas tevoorschijn.
Glunder schitter glunder.
 En nu maar hopen dat mam het leuk vindt.
 
Ik heb de tas vol gestopt met toffe breiboekjes voor kleine kapoentjes
Enkele bollen wol in leuke kleurtjes met bijpassend priemen maakten het pakje compleet
Jaja met voorbedachte rade,
 t zou fijn zijn als die wol omgezet wordt in iets moois voor mijn kleine meid.
 
Mam vond het enig en plezant
Ze straalde en dat deed deugd.
 detailfoto's van m'n tas
bovenaan n grote rits, opzij  n ritszakje voor de priemen
 
stoffen en rits komen van de markt (stoffen en mercerie christine) 
de tas is goed verstevigd met vlieseline, fiberfill maakt het nog steviger
Wol: action, boekjes: action, zeeman en blokker Priemen: zeeman

11 opmerkingen:

  1. Ik dacht eerst, wat handig ... zo'n breitas ! Bij mij liggen al mijn wolletjes en haaksels en breisels gewoon in een houten kist bijeen ;-) Maar bij het lezen dacht ik ook : niet alleen handig, maar ook nog eens een superlief cadeautje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n tof cadeau ! Je breitas is goed gelukt en ziet er heel handig uit ! Dat stofje heb ik ook nog liggen, vrolijk he !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi, kunnen we het patroon ergens vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies,
      stuur mij via het contact formulier een mail met je gegevens en dan krijg jij van mij
      een werkbeschrijving :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  4. Wat een lief cadeau en wat een prachtige tas!
    Zou je het patroon met mij willen delen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Rianne, als je mij je mailadres doorstuurt dan mail ik je mijn werkbeschrijving :-)
      groetjes,
      Katrijn

      Verwijderen
  5. Super toffe tas. Knap dat je dit zelf in elkaar kan steken.
    Zou je de werkbeschrijving ook met mij willen delen aub?
    Groetjes, Ils

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je mij je mailadres door mailt dan stuur ik je op wat ik heb :-)

      Verwijderen
  6. Super mooie tas! Die zou ik graag maken met m'n dochter van 11... Zou je de werkbeschrijving ook met mij willen delen aub?
    Groetjes
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...