maandag 20 januari 2014

OpDRacHt 2 kLaAr !!


Hier kon je al n beetje proeven van opdracht 2
 
Het was 'n hele uitdaging:
De opgave:
Ontwikkel 'n fictief voorwerp, object dat de levenskwaliteit
in de stad verbeterd
 
Ontwerp voor dit object 'n verpakkingsdoos en
ontwikkel en ontwerp een bijhorende handleiding
 
Na brainstormen, schetsen en experimenteren werd
stAIRway geboren

 
Hierboven krijg je het doosje te zien.
De afbeelding loopt door, dat maakt het fijn als je het doosje bekijkt.
Zo krijg je een geheel.
 
Het doosje heeft ook 'n barcode,
Kijk es goed, 't is 'n speciale
En jawel er zit nog iets in.
 

De handleiding van mijn stAIRway
 
StAIRway is de weg naar 'n frisse neus, de plaats om op adem te komen.
Om daarna met frisse moed de stad, de wereld in te springen
 
Een leuke oplossing om even op adem te komen
Om vieze geuren achter jou te laten.
 
 
De presentatie van de opdracht moest in maquette
en plano (afdruk op bristol gekleefd) afgegeven worden.
Ik vond m'n illustraties zo fijn dat ik er een hele presentatie bij gemaakt heb.
 
De ladder, wolkjes en figuurtje zijn vergroot en vormen
samen een ware installatie om zo
mijn product de stAIRway tof voor te stellen aan de mensen
doosje in maquette en plano, handleiding in maquette en plano, een mini ladder die perfect in het doosje past.
 
Alle illustraties zijn eerst getekend, dan omgezet in kartonnen sjablonen
Elk vormpje dat je ziet heb ik gedrukt.
Later zijn alle afdrukken in gescand en bewerkt in photoshop
De handleiding en de verpakking zijn daarna verder ontworpen in indesign
Voor mij een heel nieuw programma
(het gebruik maken van deze programma's was ook verplicht)
De opdracht had een kleurbeperking: zwart, wit
en HET kleur van het jaar 2013
emerald (blauw)
 
 
Nog enkel sfeerbeelden van mijn werkjes
 

 
De presentatieladder: links de achterkant,
recht de voorkant en als je goed kijkt zie je
het doosje staan op de ladder
 
 
Dit alles heb ik vorige week ingediend
Ik was blij, de leerkracht vond het best geweldig.
Binnenkort heb ik jury,
Spannend!
Wat zouden zij hiervan vinden?
 


4 opmerkingen:

  1. Super tof! Heel mooi gepresenteerd en leuke illustraties. Ik weet wat een werk dat is. Ohhh, stiekem heb ik een beetje heimwee. Stressen om alles in orde te krijgen, en de voldoening wanneer alles klaar is en uitkomt zoals jij het wil.
    Van mij krijg je in ieder geval al veeeel punten! Succes met de jury.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Lieve, zo fijn om lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superknap ! (van uw technische uitleg begrijp ik helaas niet zoveel, maar het ziet er echt heel erg leuk uit !)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...