woensdag 29 januari 2014

PimP'nTaS


 
Ik snuister graag tussen oude spullen.
Ben helemaal niet vies van tweedehands.
Soms vind je pareltjes alsook dit lederen handtasje.
 
Het is een heel kleine handtas met twee vakjes.
Ze ziet er klein uit maar eens je ze vult verschiet je
echt van wat er allemaal in kan.
(te dikke hier had ik ook 'n foto van moeten nemen)
 
Het leder is nog in prima staat.
Maar zoals manlief zei:"Is die niet wat saai?"
 
Tada, een projectje geboren:
PIMPnTAS
 

skai, modecoupon / vliesofix Veritas
Tussen mijn stofjes nog nep leder of skai gevonden.
Ideaal, qua textuur gaat dat al goed samen.
Je kan ook kiezen voor stofjes,
dit onthou ik voor een volgende keer
 
Ik wou iets tijdloos dus koos ik voor rechte stroken.
Hoe maak ik dit vast?
Vliesofix was het eerste wat me te binnen schoot.
De skai mooi voorzien van vliesofix
 
Maar nu, hoe en waar plaats ik mijn stroken?
 

 
Enkele testjes gemaakt
en gekozen.
Bij het strijken en afkoelen merkte ik dat het
niet goed vast bleef zitten.
Deze stap is niet verloren hoor want door
de vliesofix hoef je het bij het stikken
niet meer vast te houden.
 
Dus mijn naaimachine boven gehaald.
 


 
Al een geluk dat de stroken zo geplaatst waren dat ik ze makkelijk stikken kon.
Mijn naaimachine werd voorzien van:
speciale naald voor leder (of jeans) en een speciaal voetje voor gladde ondergrond
Het juiste garen geplaatst, 
mooi afgestemd op de kleur van het stiksel van de tas.
En dan, spannend, heel voorzichtig stikken.
 
Na het stikken de uitstekende delen
met het rolsnijmes weggesneden
en klaar
 
Nu volop pronken met m'n nieuwe hippe handtas

Zoonlief zijn reactie: Mama heb jij de helemaal gemaakt!!??
Nee zoon, enkel de stroken. Mam, toch mooi gedaan hoor.
Zie hoe lief n zoon voor z'n mam kan zijn :-)

6 opmerkingen:

  1. Een toffe upgrade voor je tas! En een lieve zoon, ik ken er alles van. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer leuk ideetje om een oude handtas nieuw leven in te blazen.
    Zo heb je gelijk een nieuwe.

    Creatieve groetjes van het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertof gedaan ! Geniet maar van je nieuwe tas !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedaan! zeer tof!
    Welk speciaal voetje voor gladde materialen heb je daar dan voor? bovenstransportvoetje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte een gladde transport voet
      zie link
      http://www.matri.eu/naaimachine-onderdelen/naaimachine-voeten/brother-naaimachine-voeten/Brother-naaivoete-algemeen/brother-f007#.Uu-rL6IVGpo
      Ik ben daar heel tevreden van, alle gladde oppervlaktes kan ik nu met heel veel plezier naaien :-)

      Verwijderen
  5. Da's inderdaad een hele toffe tas geworden ! Leuk gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...