dinsdag 7 januari 2014

WinTer WarM

waterkruik: action   tricot: stoffenspectakel, oude t-shirt  lintje: ava
 
 
's winters is het bij 'n dame al gauw koud in bed,
dan brengt de oude getrouwe waterkruik veelal soelaas
Niet alleen de tenen maar ook pijnlijke plekjes kunnen
deugd beleven aan de komst van 'n warmwaterkruik
 
Voor ons Moemoe heb 'k een gloednieuwe
met fleurig jasje als klein geschenkje afgegeven
 
Omdat het zo eenvoudig om maken is heb ik direct mijn kleine versie
ook in n  nieuw kleedje gestopt. Dit wordt lekker gezellig opwarmen deze winter
 

stof: stoffenspectakel, oude T-shirt    lintje: Ava
 
 
ZO DOE JE DAT
 
Nodig:
 waterkruik, twee tricotstofjes (effen en print), lint 45 cm en naaimachien
 
neem je buitenstof met print, vouw dubbel
leg hierop je waterkruik
ga met balpen of kleermakerskrijt ronde de kruik,
zorg dat je ietsje verwijdert bent van de rand
 
belangrijk, zorg dat de opening aan de teut zo breed is als
 het breedste stuk van de teut van de waterkruik
 
knip dit uit
 teken dit patroon over op je binnenstof (effen), dubbel gevouwen
knip uit
 
Naai van zowel de binnen - als buitenstof de randen van de vorm.
Ik heb hier bij mijn gewoon stikmachien
de flauwe zigzag genomen, deed het prima
Naai bij de buitenstof aan de rand van de hals het lint
zorg dat het dubbel gevouwen is
Maak in de binnenstof een keergat
 
laat de opening, de teut vrij
 
steek de twee vormen in elkaar
zorg dat de goede kanten op elkaar liggen
stik de teut rand rondom rond
let op dat je het lintje niet mee naait
 
keer het goed de hoes goed
en naai het keergat dicht
 
ziezo klaar om te testen


1 opmerking:

  1. He, zo mooi ! Twee prachtexemplaren ! Ik denk dat ik eens naar de action zal gaan om zo'n kruikje. Ik heb die lang niet meer gezien. Zou van pas komen voor zo'n koukleum als ik. Bedankt voor de uitleg van het hoesje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...