donderdag 20 februari 2014

ExtRa CrEatiEf II



Een opdracht in sneltempo.

Leuk vertrek idee: 
voor aleer je de opdracht te horen krijgt 
moet je een foto of afbeelding meebrengen 
van een kunstwerk dat jou aanspreekt.
Geen probleem,
 Raveel vind ik super dus bovenstaand werk
bracht ik mee naar de les

Toen kwam de opdracht
Bekijk het werk, laat je inspireren. 
Zorg dat het werk een
scène uit een fictieve film uitbeeld
Jij bepaalt zelf de film. 
Bedenk het genre, de sfeer, ... 
Ontwerp voor die film de AFFICHE

Dat was effe krabben in mijn haar.
Te dikke niet evident.
Na lang staren, draaien en keren 
schetsen en experimenteren
is het dan toch gelukt.


Schetsen  en experimenten
veelal gemaakt met druktechnieken en sjablonen.
Gedacht in lagen, zo de collage opgebouwd
alle delen ingescand en samengevoegd in Photoshop.

Tadaaa dat is ze dan:

MIJN FILM AFFICHE


Het schilderij van Raveel heb ik zou gehouden.
Enig idee wat ik hierin zag?
Waarover zou de film volgens jou kunnen gaan?









Het schilderij stelt voor mij in deze opdracht een doos op een tafel voor.
De groene schim rechts achter ontdekt dat de doos een deel van een menselijk lichaam bevat.
De start van een moordonderzoek dat je langs donkere stegen via spannende 
achtervolgingen met coole auto's en piepende banden brengt naar de waarheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...