zondag 23 februari 2014

kLeEdjEs VoOr kLeiN n GroOt



Hier kon je dit leuke jurkje ook al es zien.
't is zo'n tof en makkelijk modelleke dat ik dit ook 
voor mijn kleine meid gemaakt heb.
Eentje voor kerst en eentje voor't nieuw jaar


Kleine jurkjes vragen weinig stof 
Het eerste jurkje is gemaakt van een super schoon stofke.
Dit stofje deed vorig jaar al dienst voor jurkjes in alle maten.
Restjes zijn er om op te gebruiken dus kreeg mijn poppemie 
dit jaar haar eigen versie


Links zie je een jurk voor mezelf een heel tof modelleke uit knipmode. 
model 108, knip 9/2012
Ik ben wel zo vrij geweest om het voorpand in twee te knippen en 
er een biaislint plat tussen te stikken, leuk accent.
ook de hals heb ik iets dieper gemaakt.

Rechts merk je waarschijnlijk op dat deze jurk gemaakt is 
obv de basisjurk van stof voor durf het zelfvers.
 In plaats van een rits heb ik een reeks knoopjes
 aan de achterkant aangebracht. 
De jurk heeft vooraan ook 2 flapjes aan de taille en 
het rokdeel bevat een stolpplooi. 
Ze is omkeerbaar en afgewerkt met biaislint


Dit jurkje kreeg M vorig jaar.
Ook met knoopjes, omkeerbaar en afgewerkt met biais.
Dit jurkje is gebaseerd op model 2 uit knippie 2/2012



Stofjes komen uit de modecoupon
Knoopjes, rits  en lintjes van bij stoffen christine

2 opmerkingen:

  1. Leuke kleedjes! Als ik jouw creaties bekijk, begint het hier ook te kriebelen om eindelijk eens echte kleding (geen carnavaloutfits) te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kleedjes! En ook super mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...