zondag 2 maart 2014

kLeEdjE vr MamA


 Met de komst van mijn kleine kapoen 
heb ik ook een ander lichaam gekregen
Da's wel even schrikken.
Ik besef dat het tijd nodig zal hebben om 
terug op zijn plooikes te vallen
Maar ondertussen wil mam er ook graag leuk uit zien

Ik heb een hele kleerkast vol rokjes, broeken en kleedjes
waar ik voorlopig niet meer in kan.
Ik laat dit alles nog liggen in de hoop dat ik er terug in kan.


Opzoek dus naar patroontjes die verhullen
rekbare stof is voor mij nu het wondermiddel

Dit modelleke vind ik zalig.
Het komt uit een burda van 2010
model 105 editie mei

Het patroon bestaat uit 1 deel
Ik heb het verknip en aangepast, 
bovenstuk niet zo wijdt gemaakt
En uitgewerkt in twee verschillende blauwen
De rechte rok heb ik omgetoverd tot een kokerrok

Voor de moment staat dat model me beeldig
Eens alles geknipt is 
Maak je dit op een twee drie met de overlock
Zalig zo'n machien.

Bij het passen kwam er toch een glimlach op m'n gezicht
Mama was weer mooi
:-)
tricot stof: stoffen en mercerie christine

5 opmerkingen:

  1. Prachtig, zowel het stofje als de uitvoering! En I ♥ your shoes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'em ook heel mooi. Ik dacht direct dat dat ook iets voor mij zou zijn, tot ik las dat je zoveel eraan veranderd hebt ... Niet voor mij dus, jammer want ik vind 'em echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi kleedje!!! Staat je heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mama is hééél mooi :-). Echt een prachtig kleedje. Ik dacht ook meteen: "dat patroon moet ik eens zoeken", maar veel patroon heb je niet gevolgd, blijkbaar :-).
    Heel knap gedaan. 't Ziet er chique en toch comfortabel uit, altijd een geweldige combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi kleedje. Perfect aangepast :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...