zondag 16 maart 2014

kLeEdjeS vR MamA II

 Hier kon je al lezen dat mam stilletjes aan een nieuwe garderobe
aan het maken is

Nieuw in mijn collectie:

tricot en dunne blousestof, stoffen en mercerie Christine

 Rechte rok met leuk accentje in de split
Super eenvoudig zo'n tricot rok

Ik heb het patroon van deze rok (burda 9/2012 model 127)
genomen volgens mijn
nieuwe maten, geen naad bijgetekend
want je werkt met tricot
De split staat niet op het patroon maar heb je er zo bijgetekend ;-)



Een mega leuk blousje
(knipmode juli 2011 top model 34)

Het modelletje heb ik enkel nog voorzien van een sjaalkraag

Heel eenvoudig
Je knip een rechthoek uit je stof in de gewenste lengte
zoek het midden , speldt dit op het midden van je
achterpand en naai rondom rond vast. 
Laat wel een kleine ruimte tussen je start en je einde
plooi je strook dubbel en naai de sjaal dicht. 
De losse sjaal delen naai je gewoon toe.
De sjaalkraag sla je in en stik je vast op de rand

gebreide tricot, modecoupon

Nog een gilet uit gebreide tricot
Het modelleke zou er eigenlijk anders moeten uitzien.
(burda 3/2013 model 107)
Er zouden nog knoopjes op moeten
Maar m'n stof wou niet meewerken.

Maar zoals je't hier ziet 
(het model zonder knoopjes)
Ben ik er best tevreden mee want dit 
is nu meer een wikkel gilet geworden

Zo mama kan weer netjes over't straat lopen
;-) 

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. super shoes van bij den torfs, gezien dat ze deze zomer te krijgen zijn in lichte kleurtjes :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind vooral het bloesje geweldig zeg !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...