donderdag 20 maart 2014

WoLLeBoL, wE BrEieN vErdEr


 Hier en daar kon je al kennismaken met Wollebol
De schets is klaar, een lijntekening
en nu de uitwerking

Da's voor mij altijd even nadenken, keuzes maken
't blijft 'n moeilijke

Ik wou echt iets doen met stof en draad en dan kom je al
snel bij borduren

Dit linkje laat je zien dat er heel wat schoons 
is in de wereld van borduren

Maar ik heb dat nog nooit gedaan!?
Hoe doen die madammen dat? 
Hoe bepaal ik mijn eigen stijl?

Na veel opzoeken ben ik achter mijn machien gekropen
Met een aangepast voetje en naald 
voor vrij borduren ben ik aan de slag gegaan


Mijn eerste stapjes in het vrij borduren zette ik op papier. 
De testjes verliepen wonderwel heel erg goed
Dus de schrik was overwonnen 
Gestart aan het grotere werk:
OP STOF


Zomaar op stof borduren lukt niet.
De stof stropt samen.
Hoe verstevig ik mijn stof?
 Wel dat kan je op verschillende manieren:

strijkvlieseline
 scheur vlieseline
gesso 
 lijm

De bedoeling is dat je stof wat kan verdragen.

Bij deze uitwerking heb ik de stof ook nog kleur gegeven
met waterverf . De kleur heeft een directe link naar het 
gebruikte garen.

Dit is eens iets helemaal anders 
Maar wel super om doen.


Mijn werk is nog niet af,
 De komende weken zullen er niet te veel kleedjes
of andere leuke dingen geproduceerd worden
Nee, nee deze keer komen er tekeningen vanonder mijn naald

Waw toch!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...