donderdag 3 april 2014

BabY PunTmUtSjE


Mijn kleine meid wordt groot en zo ook haar hoofdje 
Deze leuke muts hebben we dus moeten wegbergen
Geen panniek en niet getreurd want dit wil zeggen
dat ik een nieuwe maken mag

Mijn Zus kan fantastisch breien en maakte enkel maanden
geleden een toffe puntmuts. Daar stond mijn klein meisje
beeldig mee. Dus een puntmuts moest het worden.

Het patroontje heb ik zelf getekend.
Tuurlijk heb ik me gebaseerd op mutsjes allerhande
Maar mijn twist zit er in.
Dus krijgen jullie van mij het patroontje onderaan dit berichtje.

vrolijk kinderstofje, restje van stof gekocht bij bambiblauw
Mijn eerste patroontje bleek te groot te zijn
(goed voor later, niewaar)
Maar poging twee, een kleinder patroon, past
als gegoten
Haar nieuwe blauwe mutsje kan je langs
twee kanten dragen, altijd leuk

stofjes: stoffen christine
De lintjes zijn strookjes tricot, zalig zacht en handig voor kleine kapoentjes
die niet meer zo stil liggen
Deze keer heb ik het mutsje niet gemaakt met m'n overlock
Maar met een flauwe zigzag van mijn gewoon machien.
Dit gaat ook echt goed maar als je werkt met tricot
 gaat er toch niks boven de afwerking van een overlock





1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...