maandag 7 april 2014

SpOrtiEf gEsCheNk



Een nieuw jaar, al eventjes gezet,
brengt steeds nieuwe doelen met zich mee
Man lief wil terug gaan lopen en had zijn oog al laten vallen 
op zo van die gemakkelijke arm dingskes waar
ge uw telefoon veilig kunt in wegbergen tijdens het lopen

Aha, dacht ik, da's de moment om
voor mijn man nog eens een naaiselke in elkaar te flansen

Zo gezegd zo gedaan

Zoals een echte naaister betaamd doe je degelijk veld
onderzoek met als constatatie dat die dingskes
op verschillende manieren in elkaar zitten.
 Uiteindelijk achter m'n tafeltje gekropen
potlood ter hand genomen en geschetst.

Eens m'n patroontje klaar was 
begon de zoektocht naar een degelijke stof
Toeval wou dat zoonlief zijn regencape te klein was 
Deze stof is zowaar ideaal om te verwerken, 
stevig en water dicht 

Het uitsnijden kon beginnen.


Voor het venstertje heb ik een plastiek mapje, dubbel, gebruikt
De fournituur waar de stof doorgehaald wordt om 
rond de arm vast te zetten is een deel van een riem
gevonden in Veritas
't Was even zoeken naar eentje die breed en stevig genoeg was.

Zwarte velcro en donkerbruin grijze bias zorgen voor 
de sluiting en afwerking

Tussen de stoflagen heb ik nog een laagje
fiberfill gedaan, dit voor de stevigheid
en de veiligheid voor je toestel



 Bij mijn onderzoek zag ik dat deze arm dingskes 
vele snufjes hebben.
Die kunnen bij een degelijk mannenartikel niet ontbreken
Dus als je heel goed kijkt zie je links een zakje voor de sleutels
bovenaan een opening voor de oortjes
achteraan overlappend deel om je toestel makkelijk
in en uit je tasje te krijgen.
Zo blijft het zitten tijdens het lopen

Nou nou dit ziet er aardig uit

En man lief zit ondertussen al en week 10
En het tasje, jaja dat doorstaat de beproevingen
met glans 









4 opmerkingen:

  1. Amai handig cadeau! Voor mijn skills véél te hoog gegrepen ;-)
    Ik nomineerde jou ook voor de Liebster Blog Award, meer info vind je op mijn blog.
    Groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh Valerie, wat leuk en tof van jou. Ik ben al es gaan neuzen op je blog en heb de spelregels gezien. Hier moet ik ook es werk van maken. Dank je wel voor je nominatie. Jij ook veel succes met die van jou. Ik moet er nog eentje voor mezelf maken en dan neem ik foto's, dan zal je zien dat het reuze meeval om te maken hoor.
      Groetjes,
      Katrijn

      Verwijderen
  2. Wow, zo tof gedaan ! Daar zal hij veel plezier aan beleven !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...