zaterdag 19 april 2014

WoLLebOL iS kLaAr!

pagina 1 en 2

Wollebol heb je op m'n blog al zien verschijnen hier en daar

Enkele maanden geleden had Tim, de leerkracht :-)
Een reuze fijn voorstel:
Inspiratie: kinderdansvoorstelling WOLLEBOL
Doel: deel kiezen uit de voorstelling en deze beeldend uitwerken

Na het bekijken van de try out en overleg heeft iedereen zijn deel gekozen 
en zijn we aan de slag gegaan.

Ik vond dit voor mij een echte uitdaging.
Eentje om grenzen te verleggen.

Heel de voorstelling draaide om wol en de fantasie die een kind
hierin kan zien en beleven

Ik wou voor mezelf even potlood, verf en papier aan de kant schuiven en 
opzoek gaan naar hoe ik draad als materie in mijn illustraties
kon stoppen
Een hele zoektocht bracht me bij de kunstzinnige wereld van borduren.

Met kleine voetstapjes ben ik aan het experimenteren gegaan.
Het lukte wonder wel,
 wow

Eens de schrik was overwonnen
kwam het experimenteren 
Uit die experimenten zijn echt leuke werkjes gekomen die 



Voor het wollebol-project is dit mijn eindresultaat:

pagina 3 en 4

pagina 1
Je hoort geknip van scharen in wol
draden vliegen in het rond
pagina 2
De wol wordt steeds meer verknipt
een echte kapper aan het werk
stilaan begin je iets te zien

pagina 3 
Een gezicht van een dame komt te voorschijn
ze heeft een fantastisch wollen kapsel
pagina 4
Barokmuziek verandert de dame
in een koningin die haar beste danspasjes naar voor brengt


Door heel het werk zie je kleine figuurtjes in verschillende 
danshoudingen zij stellen het dansen van deze dame voor. 

Bij dit werkje hoort nog iets extra's
Da's nog niet af
Ik heb dus nog wat stikwerk voor de boeg

Ik ben zo tevreden
Ik had nooit gedacht dat me dit op deze
manier lukken zo
:-)

4 opmerkingen:

  1. Wow, Katrijn ! Zo mooi ! Een tof project dat je echt geniaal hebt uitgewerkt ! Supert chic ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap hoor, Katrijn. Ik zit met veel verwondering en bewondering te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Heel veel bewondering voor wat je uitgewerkt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW, super knap, wat een prachtig effect. Het is zo leuk om met nieuwe technieken te experimenteren, En als er dan zo'n pareltjes uitkopen. Ik kan begrijpen dat je tevreden bent. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...