zondag 18 mei 2014

hErEn DrAgeN eEn HeMd

herenhemd Knipmode 7/2011 model 5
Het was een uitdaging om voor ieder gezinslid iets in
stof zelf te maken, voor de communie
Mijn twee heren heb ik voorzien van een hemd
Jawel in dezelfde stof.
Pap zag dat eerst niet zitten maar later vond hij het best 
fijn om zo samen met zoon een beetje gelijk te zijn.

Deze dames hebben me enorm geholpen 
om het tot een goed einde te brengen

Ik maakte wel al hemdjes maar nog niet met een lange mouw
De schrik is nu overwonnen.


Papa's hemd kwam als eerste uit de bus
hier gebruikte ik een klassiek mouwsplit met kapelletje 

Snel daarna kwam het hemd voor mijn
jonge heer

stofje komt uit de modecoupon, het was een koopje een ideale toffe print voor heren.
Knoopjes: stoffen en mercerie Christine

omboorde mouwsplit met kleuraccentje in biais


 Als je me al een beetje kent durf ik al eens 
aan patroontjes sleutelen.
het patroon van zoonlief komt uit 
burda3/2103 model 147

Bij dit hemd heb ik de optie om
de  mouw op te rollen om kort te dragen 
er zelf bijgedacht.

Eigenlijk niks bijzonder hoor:
naai een 'lint' met knoopsgat
aan de binnenkant van je mouw
stik op die plaats aan de buitenkant 
van de mouw een knop vast
En Klaar






1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...