maandag 26 mei 2014

HiePerDePiEp KaDo voOr CommUniCanTjes


 In april en begin mei volgde ik een cursus zeefdruk
We waren vrij om te doen wat we wilden
Aha dacht ik de uitgelezen kans om
kaartjes en kadootjes te maken voor communicantjes

De achtergrond van de kaartjes zijn gemaakt obv een collage 
De zeefdruk zijn de gele driehoeken en de figuren.
Uit heel wat leuke afdrukken heb ik deze twee gekozen
om als kaartje te gebruiken


Een van de latere lessen was er een mogelijkheid om op stof te drukken
Ondertussen hadden we haarscherpe sjablonen
die je bekomt door te werken met een foto emulsie
Dit kan je niet zo makkelijk thuis doen en kost ook wel wat

Dus super blij dat ik dat daar eens kon doen.
Maar wat ga ik doen, wat ga ik maken?

OOOh een idee kwam in me boven
Stoffen gezocht en geknipt, alles lag klaar om te bedrukken
De avond voor het eigenlijk drukken maakte ik een proefwerkje
wat bleek toen dat mijn resultaat net te klein was voor wat het dienen moest
VERDORIE TOCH
Nu had ik alles al geknipt en er was geen stof meer over
Gezocht op internet naar ideetjes met kleine stukjes stof
Gezocht en gevonden

Nog vlug mijn sjablonen opnieuw op maat gemaakt 
De dag van het drukken was het echt hard werken
de voorlaatste les alle achtergronden, de kleurtjes 
met een gewoon sjabloon en zeefdruk gemaakt
Ik haalde het net niet en heb thuis verder gewerkt
geen zeefdruk maar sjabloondruk
(komt nog op m'n blogje)

De laatste les was echt een race tegen de klok.
Amai ik voelde op het einde mijn armen niet meer
Die laatste les moest op alle stofjes de figuurtjes
gezet worden. Ik was zo content dat dit met een
foto emulsie sjabloon kon want tot op het laatste is de 
afdruk mooi gebleven.

Met heel veel vreugde en plezier
toon ik heel graag hier
mijn collectie "dansen met zwier"


Eenvoudige rits zakjes
kan gebruikt worden als opbergzakje voor leuke dingen, een mini toiletzak of een pennenzak ...




 het idee voor dit  kleine zakje vond ik hier
ik heb er een sleutelhanger ring aangedaan zodat je het mee kan nemen
dit zakje heeft een gladde binnenkant, is volledig wasbaar
Je kan het gebruiken om kleine spulletjes dicht met je mee te nemen
beetje speelgoed, speldjes, make-up 
of

 KOEKJES

 Mijn mini koekjes zakje 
met echte koekjes natuurlijk
Toeval wou dit ik deze koekjes tegenkwam in 
mijn kleurenpalet, super toch



Nog een sleutelhanger met bijpassend figuur
afgewisseld met achtergrondkleur
Altijd leuk om mee af te geven


 Zo mijn meisjes en jongens setjes zijn klaar
Een kaartje, een pennenzak, een koekjes zak, een sleutelhanger
Allemaal uitgewerkt in eenzelfde stijl
Ik ben echt reuze blij met het resultaat
Hopelijk zijn de kids die dit als geschenkje krijgen ook tevreden



 Klaar om in te pakken !!!
Hihi, ook hier past het papier en lint
in mijn kleurenpalet
Dit maakt me zo gezind





De witte stof is popeline
Aan de binnekant werkte ik bij de koekjeszakjes 
met voeringstof, katoen voor de pennenzakjes
ritsen, stofjes en velcro, Mercerie Christine
Vlieseline komt van de Veritas
Gekleurde lintjes, Ava

Ontwerp en opdruk
Mammie
.-)


4 opmerkingen:

  1. hier is er eentje HEEEEEEEL blij met zo een prachtig setje! (En mama een klein beetje jaloers :)
    Heel knap Katrijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat je lieve meid dit leuk vindt en katrien misschien hoef je niet jaloers te zijn binnenkort staat er iets leuks om m'n blogje

      Verwijderen
  2. Hier is er nog eentje héél erg blij met zo'n mooi cadeau!!! Supertof gedaan! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...