dinsdag 20 mei 2014

mAm's KleEdjE

Mam vond kleine zus haar stof zo super dat zij
er ook n jurk uit wou
;-)

De zoektocht naar een jurk bracht me bij de
Een mooie basis waar
Jawel ik hier en daar wat extra aan
toe gevoegd heb

stofje, knoppen en biais mercerie christine / rits, satijlint,  veritas
het idee van deze tulp mouw haalde ik hier
onderaan vind je het patroon dat ik hiervoor gebruikt heb.
ik heb de kraag of ruches die bij het patroon zat weg gelaten en vervangen door deze manier van stofplooien

De taille kreeg van mij twee centreer bandjes, ik vind die altijd super leuk
Ook hiervan vind je het patroon onderaan dit bericht
bij de rok heb ik de stof in de andere richting geknipt, hierdoor komen de strepen horizontaal te liggen
Klein leuk detail: de onderrok heeft 'n groen biais en de boord van het kleed heeft een satijnen lint

de halsrand en de mouwen zijn voorzien van een bijpassende paspel



Heel het kleed is voorzien van een voering waardoor het wat meer volume krijgt
Het truitje is de mamaversie van het truitje van m'n grote meid
Mam heeft eerst heel lief om toestemming gevraagd bij haar grote dochter ;-)

Zo grappig er zit n link naar beide dochters in mijn out-fit


4 opmerkingen:

  1. Schitterend Katrijn ! Je staat er geweldig mee ! Knap gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Die kleuren gaan je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap kleedje!
    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...