zaterdag 17 mei 2014

MoEt eR n JasJE zijN?

 In mei verwacht je zonneschijn
Maar in m'n achterhoofd hield ik 
rekening met het weer dat toch soms
 nog al eens verrassend uit de hoek kan komen

Dus maakt ik voor mijn madam dit leuk kort jasje
burda 3/2010 model 137

 Het was een hele onderneming 
want jasjes maken doe ik niet vaak. 
Vooral de voering vind ik niet altijd evident 
deze site heeft me echt geholpen.
Wie weet jullie ook?
buitenstof (waterafstotende katoen) en voering; stoffen en mercerie Christine
Het model in het boekje is niet afgewerkt op deze manier
Ik heb de kraag en zakjes van een paspel voorzien.
De mouwen van een boord met paspel en knop
Het origineel jasje heeft geen voering
Maar dit jasje had dat echt wel nodig.
De sluiting van de jas stond niet goed uitgeschreven. 
Ik heb gewerkt met plastiek drukknoppen (Huis Nicole)
en een toffe knop als accent aan de buitenkant


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...