zaterdag 14 juni 2014

dE wAs vaN nOa, kiNderBoEk



Zoals je hier en daar al kon zien 
is opdracht 4 een ware uitdaging 
op heel veel vlakken geweest

KORT
Ontwikkel een verhaal rond het thema ARK
en werk dit uit volgens het verhaalschema
dat Blexbolex in Sprookje gebruikt

Ons boek bestaat uit 3 hoofdstukken
hfst1: 3 prenten (begin-midden-einde)
hfst2: 5 prenten (begin - a- midden - b -einde)
hfst3: 9 prenten (begin 1 a 2 midden 3 b 4 einde)
 In hoofdstuk drie moet het verhaal duidelijk worden.

Tekst: 
elk hfst heeft een mini inleiding. 
Bij elk beeld staat er een woord
lezer mag nog verder fantaseren bij het verhaal.


Naast al de ander werkjes van dit jaar
krijgt de jury dit boekje ook te zien
Ik vind het best spannend



verhaal, tekst, illustratie, vormgeving en maquette
van mijn hand

Veel kijk en leesplezier
















inzoomen op het boekje

Zalig mijn eerste kinderboek
Zo fijn om dit vast te houden
te doorbladeren, voor te lezen
 en
te laten zien
:-)

originele werkjes, hier zie je goed de techniek die ik gebruikt heb.

Een gemengde techniek
Tim vroeg een techniek die snel ging, we dachten dat dit n snelle manier was
maar dit heb ik toch moeten bijstellen hoor
Want 1 tekening duurde al gauw 4à5u om t maken.
En dan heb ik nog niet gesproken over het werken met de pc enzo.

Heel intens
Maar super om doen.
Ik ben mezelf meerder malen tegen gekomen
maar ik heb niet op gegeven.

Ik heb heel wat geleerd op veel verschillende vlakken

Manlief zegt soms dat de academie
mijn 'therapie' is
Grappig, maar soms heeft ie wel gelijk









6 opmerkingen:

  1. mooi! Kunnen we hem ook bestellen?
    Je mag volgende keer een boek maken over de was van Katrien ... dit boek zal dan wel wat dikker worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci
      Bestellen zit er nog niet in :-(
      Jouw tip neem ik me naar volgend jaar ;-)

      Verwijderen
  2. Wauw, als liefhebber van mooie illustraties is dit pure verwennerij, heel veel respect!
    De academie en zen worden, ik kan zelf niet tekenen, maar ik neem de sfeer graag op met al mijn zintuigen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat m'n tekeningen jouw zintuigen doen prikkelen.
      Mercieks
      :-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...