donderdag 12 juni 2014

PensELenRoL


Voor kunstenaars of knutselaars die 
graag met penselen werken:
ZIE HIER 
DE PENSEELROL
deze heb ik onlangs gemaakt.

Het idee is een beetjes zoals de potloodrol 
maar veel eenvoudiger.

Binnenin werk je met een rekker
deze houdt de penselen mooi op z'n plaats.
Je kan zelfs twee dunne penselen onder 1 rekker boogje stoppen

de afstand van een rekker boog is hier 1,5 cm
als je goed kijkt zie je mijn manier van stikken. zo hoef je niet steeds de draadjes af te knippen
dit doe je dan op het einde

HOEKJES MOOI OMVOUWEN EN STIKKEN 
met de biais
Als dit mooi lukt is dat toch twee keer zo mooi, nee?

De penseelrol wordt dichtgehouden met een lint (met kralen)
Het is een dubbellint, zo kan je een toffe strik leggen



Voor het bovenste deel heb ik skai gebruikt.
dit vind ik beter, als je penselen nog een beetje
nat of vuil zijn trekt dit dan niet in de katoen.
Skai kan je nog wat afwassen.

Ik ben kei content met mijn penseelrol 
en ik weet nog iemand die hier
mega content mee is.
Leuk toch als n ideetje zo mooi kan 
meevallen



Wat heb ik gebruikt:

rechthoek uit stof met leuke print 42/50cm
rechthoek uit skai 27/50 cm
fiberfil 36/50cm
2m biais
55cm rekker 2,5cm breed
lint 80 cm
2 houten kralen


stoffen en rekker = gekocht bij Veritas
Skai = uit de modecoupon.

Ik heb geen werkbeschrijving maar als
je goed kijkt dan denk ik wel 
dat het jou ook zal lukken
Zo niet mag je me steeds contacteren

2 opmerkingen:

  1. Superleuk idee!

    Creatieve groetjes van het Veritas team

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag steeds je foto uploaden op onze facebook-app, zo maak je elke week kans op een bon van 25 euro!
    https://www.facebook.com/Veritas/app_119148074942998

    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...