vrijdag 29 augustus 2014

De grOte SchOoL


Mijn Grote meid wou na het opknappen van kleine zus en de nieuwe kamer
van Broer ook heel graag wat veranderingen in haar kamer

Bij het zoeken van een tof papiertje vielen haar ogen op dit 
papiertje van Eijffinger

Tijdens onze zoektocht naar een bureau voor mijn kleine poppemie
viel mijn ogen op bovenstaande bureau maar dan in het donker bruin
Ik ben een foto vergeten nemen maar hij zag er oud uit

Toch vond ik dat ie iets had

BUREAU WERKWIJZE

Bureau schuren, primer, 4 lagen witte lak 
(elke keer een tussentijdse schuur voor de hechting)

Dit toen de zon tijdens de vakantie wel nog scheen.

Als de basis goed droog was 
pootjes en verticale strepen afgeplakt
 (verspringende lijn = echt bewust)
Ook hier 4 lagen geschilderd
(Ook al was de lak van een heeeeeel goed merk,
het geel wou echt niet dekken)
Heel voorzichtig de blauwe schilderstape 
verwijderd 

Na het drogen wist ik al snel dat Rikke's papiertje
heel tof zo gaan bij zus haar meubels en haar behang



 HET NACHTKASTJE
Kleine ingreep gedaan:
het frontje voorzien van een nieuw papiertje
volgend dit principe


Het spiegeltje
is bekleed met Grote zus haar eigen papiertje
Speciaal op haar vraag.
Ik legde haar uit hoe het moest maar
ze dierf niet, mam heeft het met veel plezier gedaan

 EXTRAATJES PIMPEN

Eens je de smaak te pakken hebt kan ik moeilijk stoppen

Zus had op haar bureau nog enkele PENNENblikjes staan. Twee daarvan heb ik 
hun oude papiertje verwijderd en voorzien van die twee
toffe behangpapiertjes van Eijffinger

De vuilbak,
Daar ben ik trots op.
Oorspronkelijk met strepen in felle kleuren, een plastiek vuilbak.

Deze heb ik volgens het principe van een lampenkap bekleefd

Hoe wel, geen foto's wel woorden
Neem de vuilbak en een strook behangpapier
Rol de vuilbak over het papier en teken de bovenste - en onderste lijn
(terwijl je de vuilbak laat rollen over het blad)

Knip op deze lijnen de mantel van de vuilbak uit het papier
pas het papier aan aan je vuilbak 

smeer de vuilbak in met houtlijm
en kleef je strook papier nietjes op je vuilbak

Ik heb de mantel in twee geknipt en dus twee stroken 
vastgekleefd op de vuilbak

PRIMA RESULTAAT 


De verlichting op mijn meisjes hun kamer kreeg ook een 
verandering.
Tijdens een van mijn snuistertochten vond ik twee identieke 
melkglazen lampenkapjes.
Beetje in een bloemvorm, vond ik zo.

Direct wist ik dat deze 
bij mijn twee madammen terecht ging komen. 
Dankzij dit snoer van Ikea
hangt hun mooie verlichting op.

Nu schijnt er 1 mooi licht ipv 3 spots op hun kamers
Mooi maar ook veel beter voor 't milieu


Kleine zus deed de test 
en vond ook grote zus haar kamer
FANTASTISCH






4 opmerkingen:

  1. Knappe make-over ! Hoe komt ge'r toch op ! En het bureautje met de verspringende streepjes is echt heel leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaw! heel tof en gezellig enz... knap gedaan weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi gedaan! Dat behangpapier is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi opnieuw! Die meisjes van jou mogen superfier zijn op hun kamertjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...