zondag 3 augustus 2014

RegeNhoEs vOor n DrAagzAk

JOEPIE VAKANTIE
Eventjes weg = genieten en vertoeven in een andere omgeving
Daar kijk ik toch steeds naar uit 
Bij vakantie hoort ook zon, zo wil je het toch graag

Nau poehoe :-(
Eén blik op de weerkaarten boven ons verblijf 
liet al gauw uitschijnen
dat die zon niet veel van de partij zou zijn.
Regen, veel kans op veel regen.
Ai oei ons Rikke, wat nu??

De draagzak zou mee gaan want een buggy daar zouden we
ginds niet veel aan hebben.
Zoeken en snuisteren op het net
bracht me bij een regenhoes voor draagzakken
Goed idee, bestellen maar.
Te dikke, bestellen zou betekenen niet op tijd geleverd.

Dan maar zelf aan de slag.
Goed gekeken naar de koopvoorbeelden en dan maar zelf 
een eenvoudig modelletje uitgewerkt. 
(twee dagen voor vertrek dus echt niet veel tijd meer)

Het plannetje, uitleg en benodigdheden
 voor dit modelletje vind je onderaan dit berichtje


Eens het modelletje bedacht was begon het zoeken naar een stof.
Er zat, gezien de tijd, niet veel anders op dan tussen mijn stofjes en restjes in de kast 
te neuzen naar een leuke combinatie.
Gelukkig ligt er al enkel jaartjes een groen waterafstotend stofke in mijn kast
Dat stofke dient eigenlijk voor regenjasjes 
wel dan kan dit dus ook dienen voor een regenhoesje
dacht ik zo.
Om het wat op te vrolijken heb ik het van binnen voorzien van een stofje
met veel kleurtjes ( ikea )


De hoes wordt mvb lusjes (voorzien van velcro)
bevestigd aan de draagzak

Een touw met een slotje zorgt ervoor dat je de 
hoes kleiner of groter kan maken.

Een zakje aan de buitenkant om kleine spulletjes
in op te bergen, opgevrolijkt met een applicage
gemaakt van een fig uit stof, vliesofix en rondom geborduurd
(zigzag, klein en fijn)


Een eenvoudig kapje zorgt ervoor dat mijn 
kapoen droog zal zijn.


Tussen de druppels door
met papa op groot wandel avontuur 
LEKKER DROOG
:-)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...