donderdag 21 augustus 2014

vLinDers BorDuren

ben ik opzoek gegaan naar
 een leuke methode om vlinders
op de stof te krijgen.

Misschien ken je me ondertussen al 
en weet je dat ik graag zelf illustreer. 
Ook hier wou ik met mijn tekeningen iets doen

Na veel zoekwerk bleek SOLUVLIES 
van Vlieseline de oplossing

MijN wErkWijZe

soluvlies kan je vinden bij Huis Nicole en Guy Naaicentrum. 
  • de witte stof is soluvlies: dit is een vlies waar op je kan tekenen (liefst uitwisbare stiften gebruiken), borduren en die oplost in water.
  • het gouden stofje

  • bovenaan: schetsjes van vlinders, keuze gemaakt
  • vlindercompositie overgenomen op soluvlies 
  • Dit vlies is nu reeds vastgespeld op de gouden stof (op de goede kant van de stof)



  • een borduurring zorgt ervoor dat de stof mooi gespannen is, handig 
  • Daarna ga ik met mijn vrije borduurvoet aan de slag en creëer ik de vlindertjes met draad
  • ik heb gekozen voor gewoon garen ( van Gutterman)
  • klaar met borduren
  • daarna neem je een bassin met water
  • je doet je borduurwerk daarin en op een twee drie is het vlies opgelost, weg wit vlies HALLO mooi borduurwerk
  • daarna laat je best de stof horizontaal drogen op een handdoek.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...