dinsdag 9 september 2014

FieTsStoeLjE PimPen


 Mijn kleine mie is groot genoeg om op de fiets te zitten.
Nu het weer ook mee zit is dit het ideale moment
om haar "nieuwe" stoeltjes uit te proberen.

13 jaar geleden kochten we voor onze eerste spruit
deze fietsstoeltjes. Ze hebben heel wat kids goed gediend
en zijn na een lange reis terug thuis.

Sinds mam zot is van stofkes, pimpen  en printjes kon ze 
de oude bekleding toch niet zo laten.
Nee het stoeltje is dan misschien oud maar
de zitting die gaan we pimpen.

Maar hoe?

 Ik had heel wat grootse plannen maar heb 
ze wegens .... moeten inperken.
Maar misschien ook wel best want deze manier
is simpel en met een super resultaat


 HOE DOE JE DIT NU?
wel:
Je tekent de vorm van het origineel kussentje over op de achterzijde van je gekozen stof
Liefs iets ruimer, bijknippen kan dan nog altijd

Knip de vorm uit en teken deze over op vliesofix
Bevestig de vliesofix op je gekozen stof
Leg daarna de stof op het oude fietskussentje
Strijk dit, druk goed op je strijkijzer =  zorg voor goede hechting
Knip bij waar nodig
werk daarna af met een bias.

KIJK GOED
De BLAUWE BIAS heb ik aangebracht op de gewone manier zoals je dit meestal doet maar dit zorgde in moeilijk bochten toch voor grote problemen :-(

De ORANJE BIAS heb ik direct dubbel gevouwen rond de vorm vastgemaakt.
Op deze manier kon ik veel beter moeilijke bochten nemen.
Bij het stikken heb ik er goed moeten op letten dat het langs beide kanten mooi vast zat
Dit bleek uiteindelijk geen enkel probleem te zijn :-)


  Ons poppemie heeft ook nog beschermers gekregen 
voor de lintjes rond haar hals.

Heel eenvoudig 
4 keer vorm uit de stof, 
2 keer vorm uit fiberfill
2 kamsnaps
bijpassend bias

Naaien maar


Ons poezemien zag dat stoeltje wel zitten!
Lekker zacht kussentje maar
hoe geraak je daar nu op?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...