maandag 17 november 2014

MeiSjE, mEisJe



Dit weekend heb ik deelgenomen aan een workshop illustratie en druktechnieken 
onder leiding van Kaatje Vermeire

Een echt grote madam in de wereld van illustreren. 

Fantastisch om even in haar wereld ondergedompeld te worden.
Heel erg verruimend om haar te horen vertellen en ons tips te zien geven.

Na een hele dag zwoegen, ja toch wel zwoegen:
met je zelf, je gevoelens, je zelfvertrouwen en met je idee.
Is er deze illustratie uitgekomen.

BEST TEVREDEN 
:-)

Ik heb genoten en gekeken, getwijfeld en gedurfd.
Een hele rollercoaster
 maar wel eentje die de moeite was.

Wisper
als je dit nog eens doet probeer ik er weer bij te zijn.




Mijn meisje loopt door de wereld weg van iets
 Met haar ogen gesloten en haar hand vooruit
staat ze voor niks open en wil ze weg.
Op haar pad bevindt zich een vrolijk wezentje.
 Het springt en probeert haar aandacht te trekken.
Zal het meisje dit vrolijke figuurtje op tijd opmerken?




Dit zijn mijn kartonnen figuren. Gemaakt en bekleefd met het nodige materiaal
om daarna onder de rolpers af de drukken. Ik vind ze zo kei tof. Deze zijn geslaagd.


 De illustratie is gemaakt obv verschillende druktechnieken
(kartondruk, sjablonen, over rollen, frottage, drukpers, ...)





5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Lijkt me eigenlijk ook wel wat! Waar kan je zo'n workshop volgen?

      Verwijderen
    2. Merci voor je complimentje :-)
      Dit was een eenmalige workshop georganiseerd door Wisper. Als je in m'n tekst op het woord wisper klikt kom je op hun site. Via google geraak je er ook.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...